Publicat 07/03/2018 22:36

Òmnium i el Gremi de Floristes asseguren que la campanya de roses grogues no perjudicarà a les vermelles

Els carrers de pobles catalans s'omplen de roses aquest Sant Jordi
EUROPA PRESS - Arxiu

BARCELONA 7 març (EUROPA PRESS) -

Òmnium Cultural i el Gremi de Floristes de Catalunya han assegurat que la campanya 'Aquest Sant Jordi la rosa és groga' "no afecta ni perjudica en cap cas la producció ni el mercat de roses vermelles" a Catalunya.

Han defensat que no es tracta d'una campanya excloent: "S'anima als ciutadans a regalar, a més de la tradicional rosa vermella, una de color groc, un color que s'ha convertit en un símbol de solidaritat amb els presos polítics i els seus familiars", han afirmat aquest dimecres en un comunicat conjunt.

Ambdues institucions han recordat que la Diada suposa un "pic extraordinari en la venda de roses habitual" i, per cobrir aquesta demanda, una gran part de les flors són d'importació, i per exemple, l'any passat només van ser produïdes a Catalunya el 10% de les venudes.

Òmnium ha volgut deixar clar que es tracta d'una acció pròpia de l'entitat, que realitza "en contacte permanent" amb el gremi, els majoristes del Mercat de la Flor de Vilassar i Mercabarna, per evitar perjudicar el petit productor.

La iniciativa s'emmarca en la campanya 'Llibertat Presos Polítics' que va iniciar fa mesos per criticar "la injustícia que suposa" l'empresonament del president d'Òmnium, Jordi Cuixart, l'anterior líder de l'ANC, Jordi Sànchez, i els exconsellers Oriol Junqueras i Joaquim Forn.

Contingut patrocinat