Actualitzat 04/07/2018 18:15

Núria Marín demana "ser intel·ligents" en la reunió entre Pedro Sánchez i Quim Torra

Diu a Colau que el problema de l'habitatge no es resol amb "ocurrències"

Núria Marín (PSC) i el president del Cercle Eqüestre, Alfonso Maristany
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 jul. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i dirigent del PSC, Núria Marín, ha demanat aquest dimecres "ser intel·ligents" en la reunió del proper dilluns entre el president del Govern central, Pedro Sánchez, i el de la Generalitat, Quim Torra.

"Cadascun, sense renunciar al seu pensament, però s'ha de ser intel·ligent si volem que el país tiri endavant. Si volem destrossar-ho, tot serveix, per trencar, dinamitar, entrar en guerra i tornar a passar el que hem passat", ha dit en una conferència en el Cercle Eqüestre davant empresaris i dirigents socialistes, a més de l'exlíder del PSC i nou delegat del Consorci de la Zona Franca, Pere Navarro.

Ha sostingut que Sánchez té més informació del que ocorre a Catalunya que el seu antecessor Mariano Rajoy, que "no sabia el que estava passant", i ha demanat a tots donar la seva opinió real de la situació política en lloc de dir el que creu que l'altre vol sentir.

Marín ha afirmat que el nou Govern central no pot fer miracles perquè la situació no pot resoldre's ràpidament, però sí facilitar les coses, i creu que ja ho està fent, la qual cosa ha tranquil·litzat l'ambient després de mesos de crispació i preocupació: "Hi ha un problema polític que només amb política es podrà resoldre".

ACCÉS A l'HABITATGE

Preguntat sobre habitatge, ha advertit que és un assumpte que no podran resoldre els ajuntaments sols, i ha assegurat que el seu govern municipal ha fet més habitatge públic en aquest mandat que l'Ajuntament de Barcelona.

Sobre la mesura promoguda pel Govern d'Ada Colau de destinar el 30% de noves promocions a habitatge protegit --aprovat inicialment amb el suport també del PSC encara que amb crítiques--, ha demanat evitar "ocurrències" i buscar acords amb la resta de municipis metropolitans.

Ha apostat per impulsar mesures des dels ajuntaments mentre no ho fan la resta d'administracions, però ha insistit que aquestes no han de ser ocurrències: "Quan estem davant d'una institució com l'Ajuntament de Barcelona, hem de saber que segons quines coses no es poden traslladar tan alegrement".

Sobre la seva relació amb l'Ajuntament de Barcelona, ha assegurat que és institucionalment correcta --ha de mantenir bona relació amb Govern, Generalitat, Barcelona i AMB, ha dit--, i ha assegurat que va demanar a Colau després de ser triada tenir en compte la importància del Mobile World Congress (MWC) i altres esdeveniments que no només afecten a la capital catalana.

Ha dit que molts voldrien tenir el MWC a la seva ciutat i ha ressaltat la importància que té per a la seva, encara que molts dels seus assistents pensin que estan a la capital catalana i no en L'Hospitalet --"fins i tot a Girona pensen que estan a Barcelona"--, i ha demanat no abaixar la guàrdia, per garantir la seva continuïtat.

Marín ha assenyalat que alguns tenen la "temptació" de suggerir que L'Hospitalet es queda amb els projectes que no vol Colau, alguna cosa que només es correspon amb els quals li convenen a la ciutat i al seu model i projecte, com el Centre Europeu de Medicina Tradicional Xinesa i el Cirque du Soleil, ha dit.

RECONÈIXER ELS AJUNTAMENTS

Ha advocat perquè els municipis metropolitans tinguin estratègies conjuntes en àrees com l'habitatge, el turisme, la qualitat de l'aire i l'economia, i ha apostat per reconèixer competències dels ajuntaments del segle XXI, que creu que s'han de posar en valor aprofitant "la reforma constitucional que s'ha de fer en els propers mesos".

Els municipis han estat les úniques administracions que han estat a l'altura en temps de crisi, segons ella, per la qual cosa defensa que s'ha de reconèixer el seu paper i la seva importància, després d'uns anys en els quals la resta d'administracions "han estat entretingudes amb altres històries i no han fet el que els corresponia".

Contingut patrocinat