Publicat 10/11/2024 12:59

El nou mapa del soroll de Barcelona registra un descens de fins a un 6%

Archivo - Vista panormica de Barcelona
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA 10 nov. (EUROPA PRESS) -

El nou Mapa Estratgic de Soroll de Barcelona, corresponent al període 2022-2027, ha registrat un descens del soroll d'entre un 5% i un 6% en comparació amb les dades de fa cinc anys, segons informa aquest diumenge l'Ajuntament en un comunicat.

Es tracta de l'actualització d'aquesta eina que permet avaluar de manera global l'exposició de la població al soroll i que serveix de base per traar l'estratgia i els plans d'actuació i que els municipis han de renovar cada cinc anys.

Segons el nou mapa, la caiguda del soroll a la ciutat és atribuble a les mesures preses durant els últims anys com les pacificacions i la reducció de la velocitat.

TRNSIT, ESPAI PÚBLIC I D'ALTRES

El trnsit es manté com la font de soroll que més impacta en tota la ciutat, tant de dia com de nit, i la seva reducció ha estat la contribució més significativa a la millora dels nivells globals.

En horari nocturn a determinades zones també apareix el soroll per l'ús intensiu de l'espai públic, que és el que més molsties genera, mentre que la indústria i la infraestructura ferroviria ja s'han convertit en fonts de soroll residuals amb un baix impacte per a la ciutadania.

La tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Transició Ecolgica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha explicat que el mapa confirma la idea que es va per un "bon camí", tot i que ha assegurat que cal continuar treballant per reduir les molsties i millorar la salut de la ciutadania.