Actualitzat 13/05/2013 16:17

La Nit dels Museus suma adeptes i tindrà 62 centres en la seva VI edició

Presentación de La Nit dels Museus en el Museu de la Música de Barcelona.
EUROPA PRESS

BARCELONA 13 maig (EUROPA PRESS) -

Un total de 62 museus de Barcelona i l'àrea metropolitana, 16 més que l'any passat, obriran gratuïtament les portes de les seves instal·lacions aquest dissabte en el marc de la VI edició de La Nit dels Museus, en què es combinaran exposicions, concerts, dansa, tallers i activitats per a tota la família fins a la matinada.

"És sobretot una invitació per despertar l'interès de la gent a través d'aquest caràcter d'excepcionalitat perquè el patrimoni cultural arribi a tot el món, volem que la gent que té la imatge que els museus són cars s'apunti a aquesta cita i fins i tot repeteixi", ha comentat el tinent d'alcalde Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Ciurana, en la roda de premsa de presentació de l'acte celebrada aquest dilluns al Museu de la Música.

Els organitzadors confien a superar els 126.000 assistents de l'edició del 2012, que gairebé tripliquen els 47.000 del primer certamen el 2008, marcant un clar increment de visites.

En aquesta edició se sumen a les sis zones d'espais visitables 16 nous museus, entre els quals hi ha la Fabra i Coats, Centre d'Art Contemporani de Barcelona, la nova seu del Museu del Disseny de Barcelona, el MAE Centre de documentació i Museu de les Arts Escèniques (Institut del Teatre), el Museu Diocesà de Barcelona, l'Estudi Fotogràfic Centelles i el Museu FC Barcelona.

La Nit dels Museus és una iniciativa promoguda pel Consell d'Europa des de fa 36 anys que participen més de 3.000 museus de 40 països i que aquest any coincideix amb el Dia Internacional dels Museus, una jornada que reuneix a més de 30.000 centres de tot el món amb l'objectiu de sensibilitzar el públic sobre el paper dels museus en la transformació constant de la societat.

MUSEUS I ACTIVITATS

El variat programa, que pot ser consultat a través de les xarxes socials i de l'aplicació oficial per a Android i Apple, torna a oferir una de les atraccions estrella de l'any passat, la visita guiada a l'aqüeducte romà, que inclou una petita explicació en una ruta seguint el traçat de l'aqüeducte.

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) oferirà l'exhibició 'Arxiu Bolaño 1977-2003', un homenatge a l'obra de Roberto Bolaño en el desè aniversari de la mort de l'escriptor xilè, i la competició de poesia oral "Poetry Slam Barcelona", meitat poesia i meitat interpretació.

El Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba) mostrarà les exposicions 'Eulàlia Grau. Mai he pintat àngels daurats', 'Escrit en el vent. Lawrence Weiner dibuixos', 'Ahlam Shibli. La casa fantasmal' i 'Episodis crítics (1957-2011)', a més del taller familiar 'Gest, dibuix i llenguatge' i l'acció performativa per a tots els públics 'El Macba està viu', amb Les Salonnières.

Un centenar de fotografies autoria d'Isabel Steva Hernández 'Colita' i Julio Ubiña conformen la Mostra 'Carmen Amaya 1963' que es podrà veure al centre de la Imatge del Palau de la Virreina, mentre que l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona oferirà l'exposició 'Barcelona en postguerra, 1939-1945', sobre la cultura oficial de la Barcelona franquista.

El Museu Picasso aportarà a La Nit dels Museus la seva exposició permanent i la mostra 'El Museu Picasso, 50 anys a Barcelona. Els orígens', organitzada amb motiu del 50 aniversari del centre, i el Museu d'Història de Catalunya contribuirà amb la XI edició del Screen Festival de Barcelona, cita internacional dels amants de les pràctiques artístiques vinculades al videoart i els nous mitjans.

ÀREA METROPOLITANA

El regidor de Cultura de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, Eduard Sanz, ha agraït l'"accent metropolità" que el consistori barceloní dóna a La Nit dels Museus, ja que és una gran oportunitat per a uns museus que no són tan coneguts com els de la capital.

A Esplugues, la visita al museu de ceràmica Can Tinturé inclou una col·lecció de rajoles de Salvador Miquel i l'espectacle audiovisual 'La màgia dels rajoles. Can Tinturé fa 10 anys', projecció audiovisual que utilitza la tècnica del vídeo mapping.

Contingut patrocinat