Quatre equipaments s'hi incorporen per primera vegada
BARCELONA, 18 maig (EUROPA PRESS) -
La Nit dels Museus celebrar aquest dissabte a la nit una edició amb 87 equipaments de Barcelona i la seva rea metropolitana oberts, que oferiran més de 170 activitats, informa l'Institut de Cultura de Barcelona (Icub).
Aquests espais museístics obriran les portes fora de l'horari habitual (la majoria entre les 19 i les 1.00 hores) i oferiran la possibilitat de visitar les exposicions de manera gratuta, a més d'organitzar diferents activitats, com tallers, concerts, recitals o visites guiades.
Precisament aquest any la Nit dels Museus coincideix amb el Dia Internacional dels Museus --una circumstncia que no es donava des del 2019-- i hi participaran espais de Barcelona, Badalona, Cornell, Esplugues, l'Hospitalet, Sant Adri de Bess, Sant Joan Despí i Santa Coloma.
En aquesta edició s'hi incorporen quatre espais per primera vegada: el Museu Terra-Sala Barcelona, el Museu de Cincies Naturals de Barcelona-Centre Martorell d'Exposicions, el Museu de l'Art Prohibit, i el Muralla-Romana-Centre Ocupacional Sínia/Servei d'Arqueologia de Barcelona.
Tot i que la major part de les activitats i de les jornades de portes obertes seran d'entrada lliure, en determinats casos (per motius d'aforament o per a un desenvolupament correcte de l'activitat) ser necessria inscripció prvia en el web de la Nit dels Museus.
L'Icub subratlla que la participació d'equipaments aquest any ser "una de les més altes", una mica per sota de la del 2023 (que va registrar rcord amb 90 espais), per per sobre d'altres edicions postpandmia: el 2021 hi van participar 74 centres i, el 2022, 75.