Publicat 20/04/2024 13:39

Neixen quatre gaseles dorcas al Zoo de Barcelona, una espcie en situació de vulnerabilitat

Cria de gasela dorcas
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

BARCELONA 20 abr. (EUROPA PRESS) -

El Zoo de Barcelona ha vist néixer des de principis d'aquest any quatre noves gaseles dorcas, una espcie procedent del Shara Occidental que actualment est en situació de vulnerabilitat, i que anys enrere es va estar a punt d'extingir.

Les noves cries són tres mascles i una femella, estan en molt bon estat de salut, i els visitants les poden veure amb la resta del grup de gaseles del zoolgic, segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona aquest dissabte en un comunicat.

La gasela dorcas, el nom científic de la qual és 'Gazella dorcas', es va ser a punt d'extingir per les caceres dels pobles nmades de la seva regió d'origen, tot i que la seva situació ha millorat grcies a diversos programes per conservar l'animal.

El director del Zoo de Barcelona, Situat Alarcon, ha destacat que el naixement de les quatre cries "és un nou xit dels programes de conservació" per recuperar la biodiversitat en una zona amenaada per la pressió humana i els efectes del canvi climtic, com és el Shara Occidental.

La gasela dorcas ha estat tradicionalment amenaada per pobles nmades que s'alimentaven de la seva carn, malgrat que, des del 1971, est protegida al Parc de Rescat de Fauna Sahariana que es va constituir per mantenir espcies de la regió.