Actualitzat 17/12/2013 20:55

Seat redueix el número d'afectats per l'ERO fins a 118 diaris el setembre

Fábrica de Seat en Martorell, línea de producción
EUROPA PRESS

BARCELONA 3 set. (EUROPA PRESS) -

La direcció de Seat ha reduït el número de treballadors afectats per l'expedient de regulació temporal de feina (ERTE) fins a 118 treballadors diaris durant el mes de setembre, respecte dels 211 previstos, han informat aquest dimarts a Europa Press fonts de l'automobilística de Martorell (Barcelona).

El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha explicat que aquesta reducció es deu sobretot a l'absentisme, ja que el nombre de baixes actuals ha permès retallar el nombre de treballadors afectats.

Ha assenyalat que una vegada establerta aquesta xifra és "inamovible", per la qual cosa durant tot aquest mes cada dia estaran afectats per la suspensió 118 treballadors de manera rotativa entre tota la plantilla, excepte els més grans de 55 anys i els que porten menys d'un any treballant en l'empresa.

Aquestes 118 suspensions diàries afectaran durant aquesta primera setmana als treballadors de la línia 1 --que acobla l'Eivissa-- i la línia 2 --Lleó i Altea--, ja que la línia 3 --la que fabrica l'Audi Q3, que utilitza a 3.800 persones-- començarà a produir dilluns que ve.

Aquests cinc dies de suspensió de la producció en la línia 3 formen part dels 16 totals previstos a l'ERTE --que es repartiran fins a desembre-- a causa de al cessament de fabricació del model Exeo, que s'acoblava en aquesta línia fins a juliol.

Així, a partir del 9 de setembre, les 118 suspensions diàries es repartiran entre les tres línies de la factoria catalana, amb l'objectiu d'ajustar la producció a la situació dels mercats.

REDUCCIÓ DE LES PREVISIONS

La direcció i el comitè d'empresa van signar el 22 de juliol un acord per portar a terme l'ERTE, amb un número màxim d'afectats per sota dels anunciats inicialment --fins a 427 respecte dels 571 previstos--.

A més dels 118 treballadors diaris que no aniran a treballar aquest setembre, l'expedient preveu la suspensió d'un màxim de 281 treballadors en octubre, 376 el novembre i 427 al desembre.

Tot i això, fonts de la companyia han recordat que aquestes xifres són el número màxim d'afectats previst, però que pot modificar-se a la baixa en funció de les necessitats de producció.

Carnero ha assenyalat que la previsió de la direcció per al mes d'octubre ha baixat fins a 210 afectats diaris, però ha augurat que es reduirà encara més.

Contingut patrocinat