Publicat 21/12/2019 11:19

La metrpolis de Barcelona registra ja gairebé 3.000 vehicles contaminants abans d'entrar en vigor la ZBE

Ronda de Dalt de Barcelona
RACC - Archivo

La web zbe.barcelona té més de 20.000 visites setmanals i 8.000 consultes al cercador de matrícules

BARCELONA, 21 des. (EUROPA PRESS) -

La web informativa i de registre metropolit zbe.barcelona ja ha registrat gairebé 3.000 vehicles als quals no els correspon distintiu ambiental de la DGT per poder sollicitar i tramitar les autoritzacions corresponents per accedir i circular dins de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) a partir de l'1 de gener del 2020.

L'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) va crear i va activar aquesta plataforma tecnolgica el passat 15 de novembre per oferir informació sobre la ZBE i permetre el registre als ciutadans, i té més de 20.000 visites setmanals i 8.000 consultes en el cercador de matrícules.

A partir del 15 de desembre, l'AMB i l'Ajuntament de Barcelona han establert dues vies més per gestionar l'alta al registre: de manera presencial a la seu de l'AMB i per correu postal.

Els vehicles que no disposin de l'etiqueta ambiental de la DGT i que, per tant, estiguin afectats per les restriccions de circulació a la ZBE Rondes de Barcelona, podran accedir a un mxim de 10 autoritzacions diries a l'any: tindran un cost de dos euros per dia, amb bonificacions per a les rendes més baixes.

La mesura també preveu que els titulars de vehicles estrangers que tinguin pensat transitar per l'rea restringida paguin cinc euros per donar-se d'alta en la base de dades del Registre Metropolit i comprovar si compleixen les condicions (en el cas que no ho facin també pagaran dos euros per dia).

També hi haur vehicles que estan exempts de pagar la taxa per que sí han d'inscriure's en el registre metropolit per evitar que els arribin sancions: són els vehicles PMR (per a persones de mobilitat reduda), els vehicles de serveis, i autoritzacions temporals per pagar activitats o vehicles especials.

CONTROL MITJANANT CMERES

El control de la ZBE Rondes BCN es far automticament mitjanant cmeres a través d'una plataforma gestionada per l'AMB i l'Ajuntament de Barcelona que far fotos dels vehicles, comprovar si tenen l'etiqueta i es verificar mitjanant la base de dades: el resultat s'enviar als consistoris, que seran els encarregats de posar la sanció, si s'escau.

Actualment s'estan installant més de 120 cmeres que estaran repartides per tot el territori --exceptuant les rondes, per on es podr circular lliurement--, i l'Ajuntament de Barcelona est en procés d'installació de 20 punts de control i 66 cmeres que es far durant el 2019 i el 2020.

A la resta de municipis metropolitans de la ZBE --l'Hospitalet de Llobregat, Cornell de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Sant Adri de Bess-- també s'est duent a terme el desplegament de cmeres: actualment hi ha unes 30 operatives en fase de proves i 30 més estan en procés de contractació amb la previsió d'installar-les a finals del 2019 o principis del 2020.

El ple municipal de Barcelona va aprovar definitivament l'ordenana de la ZBE Rondes BCN i a partir d'ara s'aprovaran de manera definitiva en els altres quatre municipis metropolitans; després de l'aprovació es desplegaran tots els mecanismes jurídics i tcnics per al seu funcionament, ha confirmat el director de serveis de mobilitat sostenible de l'AMB, Carles Conill.

Només podran circular per la ZBE els cotxes als quals els correspon el distintiu ambiental de la DGT i els vehicles sense etiqueta pagaran dos euros previ registre i autorització, fins a un mxim de 10 dies a l'any, si volen circular de dilluns a divendres laborables entre les 7 i les 20 hores.

L'AMB destaca tres iniciatives com una alternativa al cotxe privat: la T-verda metropolitana, que premia els ciutadans dels 36 municipis metropolitans que canvin definitivament els cotxes més contaminants; la tarifa metropolitana que permet que tots els desplaaments que tinguin origen i destinació en un dels 36 municipis es puguin fer amb títols d'una zona, i l'opció 'park & ride', pels qui no puguin desprendre's del seu vehicle.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés