BARCELONA, 2 nov. (EUROPA PRESS) -
Més de 500 professors i treballadors universitaris han impulsat la Taula del Personal Universitari de Catalunya --inclosa en la plataforma Universitats per la República-- que defensa la república catalana com a eina per construir el futur i com a "únic Govern legítim" el que emana del Parlament.
A la seva declaració, presentada aquest dijous en roda de premsa a l'Universitat de Barcelona (UB), han proposat la creació d'una assemblea d'electes de les universitats i centres d'investigació per "canalitzar" les iniciatives sorgides de la Taula als rectorats perquè es posicionin.
El professor de la UB Carlos Taco ha defensat la creació d'aquesta taula com a resposta a l'aplicació de l'article 155, en defensa de l'educació catalana i de la república com a eina per a la construcció de futur, així com la "indignació" per l'empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.
La també professora de la UB Elisenda Paluzie ha assegurat que la declaració és un punt de partida per implicar més al professorat i personal administratiu en la defensa de la república, i ha remarcat que és un text obert a l'adhesió de més docents i treballadors, una iniciativa que Montserrat Massip, del PAS de la UB, ha celebrat per anar "tots junts".
Paluzie ha explicat que el 14 de novembre se celebrarà una primera trobada de professors i personal administratiu a l'Universitat Pompeu Fabra (UPF), que treballarà per crear una assemblea d'electes de les universitats.
Ha remarcat que en aquesta assemblea pot estar "tota la comunitat universitària" que ostenta un càrrec --que formen part de claustres, consells de govern i juntes de facultat--, i que servirà per traslladar les iniciatives sorgides a la taula perquè els rectorats es posicionin davant la república catalana, amb l'horitzó de celebrar un claustre comú del sistema universitari català.
El portaveu d'Universitats per la República, Jordi Vives, ha assegurat que aquesta Taula del Personal Universitari "enforteix" la plataforma amb la incorporació del personal.
A la seva declaració, la Taula també reclama que s'acceptin els resultats del referèndum de el 1 d'octubre; l'alliberament de Sànchez i Cuixart; el sobreseïment dels processos judicials oberts, i la retirada de les forces i cossos de seguretat de l'Estat.
CONCENTRACIONS
Prèviament a la presentació de la declaració de la taula, un centenar de persones, entre estudiants, professors i personal de la UB, s'han concentrat davant l'edifici històric en solidaritat amb el Govern cessat i la taula del Parlament.
Unes concentracions que s'han repetit en campus d'altres universitats catalanes com la Pompeu Fabra (UPF) i la de Girona (UdG).