Actualitzat 29/12/2017 13:34

Mejías (Cs) exigeix a Colau retirar el llaç groc i ho veu una "mesura de pressió als jutges"

La líder de Cs a Barcelona, Carina Mejías
Europa Press

Tem un acord pressupostari que "pagui els favors que Colau ha fet als independentistes"

BARCELONA, 29 des. (EUROPA PRESS) -

La líder de Cs a l'Ajuntament de Barcelona, Carina Mejías, ha exigit aquest divendres a l'alcaldessa, Ada Colau, retirar el llaç groc pels presos sobiranistes de la façana de l'Ajuntament, perquè considera que és una "mesura de pressió als jutges".

Ha assegurat en roda de premsa que el Govern municipal el va penjar aquest dijous sense notificar-ho a grups municipals, i ha criticat que, amb aquesta mesura, Colau "oxigena als independentistes" i desoeix el que els barcelonins van manifestar en les urnes en les eleccions catalanes, ja que va guanyar Cs en set dels deu districtes.

"Ella que reivindica tant la democràcia, hauria de sentir i respectar aquesta majoria que ha votat a favor de complir la llei i ha optat per una força constitucionalista", ha asseverat, i ha sostingut que Colau sempre ha donat suport als independentistes i ha atès les seves peticions, com col·locar el llaç.

Ha expressat el seu temor al fet que "pugui haver-hi algun tipus d'acord pressupostari que d'alguna forma pagui els favors que l'alcaldessa ha fet als grups independentistes" a l'Ajuntament, i ha recordat que el grup Demòcrata i ERC li van oferir estabilitat si trencava amb el PSC, la qual cosa podria portar a un tripartit independentista d'esquerres que contrasta molt amb el que van expressar els ciutadans en les urnes, segons ella.

Preguntada per les negociacions en el Parlament, ha recordat que el seu partit exigeix la presidència perquè va ser el més votat el 21-D, i per assegurar que la Cambra catalana estigui presidida per algú que complirà el reglament sense fer cap "ús estrany" del seu càrrec i respectant la llei i la Constitució.

TRANSPORT PÚBLIC

Ha lamentat la pujada de les tarifes del transport públic, i ha dit que, si Colau exigeix més inversió al Govern central, hauria d'haver-se reunit amb el Ministeri, però no ho ha fet per falta d'interès, segons ella: "Està més interessada en la seva projecció personal, encara que hem vist que els resultats no han estat els que esperaven", ha assenyalat sobre les eleccions i CatECP, la llista de les quals per Barcelona tancava l'alcaldessa.

Considera que les polítiques de mobilitat del Govern de Colau han estat un fracàs, i que està obsessionat amb limitar la circulació de vehicles privats però no ofereix alternatives, encara que tampoc ha aconseguit combatre la contaminació amb les seves mesures, perquè hi ha altres que han provocat col·lapses de trànsit que han generat més pol·lució, segons ella.

BALANÇ ANUAL

Mejías ha destacat que el Govern de Colau està més feble després de la ruptura del pacte amb el PSC, i està "més enfrontat que mai" amb la resta de grups municipals, amb els quals no té cap tipus de diàleg, i ha afirmat que l'alcaldessa podria tenir la intenció d'aprovar de nou el Pressupost mitjançant el mecanisme de la qüestió de confiança.

"El Govern municipal actua de forma unilateral i desoint la resta de grups" i els barcelonins, segons Mejías, que ha dit que s'han perdut inversions, ha baixat el turisme i Barcelona ha perdut reputació.

Ha asseverat que Colau tampoc pot sentir-se orgullosa de les polítiques socials i d'habitatge, perquè segueix havent-hi desnonaments i s'ha encarit el preu de les guarderies per a molts barcelonins: "El proper any ha d'haver-hi un gir total en les polítiques de Barcelona".

Contingut patrocinat