Publicat 07/07/2014 18:46

La maniobra de l'avió del Prat és "freqüent" i un símptoma de seguretat, segons Usca

Dos aviones en El Prat Barcelona a punto de chocar
YOUTUBE

"És un procés normal que els avions quan roden en la capçalera de les pistes es travessin"

MADRID, 7 jul. (EUROPA PRESS) -

La Unió Sindical de Controladors Aeris (Usca) ha assegurat que l'aterratge frustrat fet per un avió rus a l'Aeroport de Barcelona-El Prat és "una maniobra freqüent" i un indicador que el sistema és "segur", i ha realitzat una crida per "no alarmar l'opinió pública".

"La maniobra de 'motor i a l'aire' --"go-around" o maniobra d'aterratge frustrat-- és habitual, no dic que quotidiana però està prevista i passa milers de vegades a l'any a Espanya", ha assegurat el president d'Usca, Miguel Ángel Serra, durant la seva intervenció en els cursos d'estiu de la Universitat rei Joan Carles.

La URJC acull des d'aquest dilluns i fins al 12 de juliol el I Curs de Periodisme Aeronàutic, organitzat pel Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla) i Usca amb la col·laboració de l'Associació Professional de Controladors de Trànsit Aeri (Aprocta) i l'European Space Agency (Esa).

Serra ha reconegut que en ser una imatge tan espectacular ha tingut una repercussió que els professionals de l'àmbit aeronàutic els ha sorprès, després de ser una cosa habitual.

Per als controladors, el fet que l'esmentada maniobra hagi estat gravada genera una "alarma social injustificada", ja que els usuaris desconeixen que es tracta d'una mesura operativa normal davant d'una situació imprevista, una maniobra per a la qual tots els pilots estan entrenats.

Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) ja ha obert una investigació per determinar les causes que van obligar un avió de l'aerolínia Utair a fer aquesta maniobra, coneguda popularment com 'frustrada', davant de la presència d'un avió d'Aerolínies Argentines.

Per la seva banda, el vocal de l'Associació Professional de Controladors de Trànsit Aeri (Aprocta), Jesús Pedraz, va indicar, des de la seva experiència pel que fa a aproximacions a l'Aeroport de Barcelona-El Prat que "és un procés normal que els avions quan roden en la capçalera de les pistes, en molts aeroports i en moltes configuracions, travessin la pista activa".

REBUIG A LA PROHIBICIÓ D'ÚS DE L'ESPANYOL

D'altra banda, Serra ha insistit en el rebuig per part del sindicat de controladors espanyols, que representa més del 90% dels controladors, a la iniciativa de prohibir la utilització de l'espanyol en les comunicacions aèries entre les torres i les tripulacions, permetent únicament l'ús de l'anglès.

"Esperem que les autoritats espanyoles revisin la política d'abandonar l'espanyol en les freqüències. Ens sembla erroni, per seguretat. Tots els pilots i els controladors tenim un nivell d'anglès que es considera operatiu i vàlid per treballar, però això no és obstacle perquè en qualsevol situació sigui millor entendre's i parlar en la pròpia llengua", va al·legar.

L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa) prohibirà mitjançant una llei l'ús de l'espanyol en les comunicacions entre les aeronaus i les torres i centres de control aeri d'Espanya i implantar l'anglès com a únic idioma operacional, una mesura que rebutgen col·lectius de pilots i controladors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés