Publicat 23/04/2014 18:09

L'Oficina d'Atenció al Consumidor de Sabadell va atendre més de 10.000 persones el 2013

SABADELL (BARCELONA), 23 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (Omic) de Sabadell (Barcelona) va atendre el 2013 10.086 ciutadans, fet que suposa un increment del 5% respecte a l'any anterior, segons ha informat aquest dimecres l'Ajuntament.

Segons el consistori, del total d'atencions dispensades, 7.713 han estat consultes en matèria de consum, mentre que les 2.373 restants van correspondre a queixes, denúncies i reclamacions contra empreses, especialment asseguradores i entitats bancàries, i dels sectors de la telefonia i els subministraments bàsics.

De les 890 reclamacions tramitades per part de l'Omic, 670 han estat favorables per al consumidor i les restants es van traslladar als organismes competents o es van arxivar perquè la persona ha acabat desistint.

La Junta Arbitral de Consum de Sabadell va rebre en el mateix any un total de 675 sol·licituds d'arbitratge --un 6% més que el 2012--, de les quals prop de la meitat feien referència al sector de les telecomunicacions, sobretot per incompliments de contracte i serveis defectuosos.

Segons ha assegurat el consistori, s'han resolt gairebé tots els expedients tancats durant 2013, i només al 22% dels casos les empreses no van acceptar l'arbitratge, fet que suposa una "millora important" respecte a exercicis anteriors, quan aquest percentatge oscil·lava entre el 30 i el 40%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés