BARCELONA 24 gen. (EUROPA PRESS) -
Dos joves catalans han llançat a Espanya la pàgina web Mixturam, que permet crear complements vitamínics naturals de manera personalitzada i que va néixer en un concurs d'afany emprenedor en què va participar un d'ells a República Txeca, on va ser un èxit.
Segons han explicat a Europa Press fonts de la companyia, Joel Martínez i Josep Talavera, amb el suport de la farmacèutica Innovative Pharmaceuticals, preveuen facturar 400.000 euros aquest any a Espanya.
Afirmen que aquest país és un primer pas per a la seva expansió europea i "és un repte perquè és el país més difícil, perquè el 'boom' de complements vitamínics no ha arribat encara".
Per al mercat nacional han invertit 30.000 euros, i a més d'oferir total personalització de les píndoles de vitamines, assessorament i explicació sobre les contraindicacions, han creat quatre productes per a perfils concrets: energia, esport, reforç del sistema immunològic i relaxació.
A la primavera es llançarà Mixturam al mercat anglès, i el següent pas a mitjà termini és expandir-lo a Llatinoamèrica, però els impulsors de la companyia volen anar "pas a pas".
La facturació a República Txeca el 2014 va ser de 690.000 euros, i el 2015 preveuen que augmenti entre un 20 i un 30%.