BARCELONA, 29 juny (EUROPA PRESS) -
La interrupció de l'L1 del Metro de Barcelona entre Clot i Fondo comenar aquest dissabte i s'allargar fins al 30 d'agost, durant unes obres que renovaran la infraestructura, nou quilmetres de via i installacions de més de 50 anys d'antiguitat.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana utilitzar com a alternativa a l'L1 els serveis ferroviaris de l'L9 Nord i l'L5 de Metro --que es reforaran mentre duri el tall entre les estacions--, així com els de Rodalies.
S'habilitar un servei especial amb dos autobusos, que no estaran connectats i que no pretenen substituir el servei de metro, sinó distribuir els usuaris cap als transports que es proposen com a alternativa.
Un dels busos va de Clot a Fabra i Puig per la Meridiana, mentre que l'altre va d'Onze de Setembre a Fondo, i tots dos serveis comptaran amb vehicles articulats que circularan amb freqüncies de tres i cinc minuts en hores punta de dies laborables, respectivament.
TMB ha descartat una llanadora que substitueixi el servei per l'elevat volum de passatge --faria necessari un bus cada 30 segons--, i perqu les característiques dels carrers en el tram tallat no són aptes per a la circulació continuada de busos articulats.
A més, es posar em marxa un servei especial amb dos autobusos que enllaaran les estacions de Glries i Clot exclusiu per a persones amb mobilitat reduda, ja que l'estació de Clot no est adaptada, segons fonts de TMB consultades.
L'associació Promoció del Transport Públic (PTP) i usuaris han expressat la seva preocupació pel dispositiu alternatiu, i demanen fer un seguiment exhaustiu de l'evolució del tall d'aquest tram.