Torna al servei habitual després de romandre tancada entre Cornell Centre i Collblanc
BARCELONA, 1 set. (EUROPA PRESS) -
La línia L5 del Metro de Barcelona recupera aquest dilluns la normalitat un cop finalitzades en el termini previst les obres per renovar la via i reduir vibracions entre les estacions de Cornell Centre i Collblanc, un tram que ha roms tancat durant els mesos d'estiu.
Amb la reobertura del tram afectat de l'L5 queden normalitzades totes les línies on s'han fet obres aquest estiu --L2, L4 i L10 Nord--, segons informa l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.
La renovació a l'L5 ha requerit una inversió de 16 milions d'euros i permet reduir vibracions en cinc quilmetres de via, millorar l'accessibilitat i incrementar la capacitat del transport de la línia, per on circular ara com ara un tren més de l'habitual a partir d'aquest dilluns.
SENSE INCIDNCIES I EN EL TERMINI PREVIST
Les obres s'han desenvolupant sense cap incidncia destacada, i tant el metro com la trentena d'autobusos excepcionals que han servit com a llanadores alternatives han absorbit amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat.
La complexa obra s'ha fet complint amb els calendaris previstos i s'ha aconseguit que la línia L5 torni a donar servei normalitzat abans que comenci el període escolar, tal com estava programat.
La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha agrat a la ciutadania la comprensió demostrada per les inconvenincies que han suposat els tancaments al metro aquest estiu que "han obligat a modificar les rutines dels desplaaments de milers d'usuaris i usuries".
Bonet ha recordat que era necessari fer els tancaments de serveis durant l'estiu, ja que són mesos en qu baixa la mobilitat laboral i escolar.
ALTERNATIVES DURANT LES OBRES
La mateixa xarxa de metro ha estat la principal alternativa per a la mobilitat en el tram de l'L5 afectat per les obres, especialment l'L1, i també el servei de Rodalies a Cornell i l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).
El metro també ha installat dos busos llanadora: el primer entre Cornell Centre i Collblanc, que ha circulat amb una freqüncia de quatre minuts en hora punta, i ha comptat amb fins a 26 autobusos articulats; i el segon entre Can Vidalet i Can Serra, amb una freqüncia de quatre minuts i tres autobusos estndard.
Les setmanes prvies al tancament es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presncia d'informadors que repartien fullets i informaven els usuaris a les estacions i llocs més rellevants de la línia i les parades del bus llanadora quan es van iniciar les obres.