Publicat 01/09/2024 13:28

La línia L5 del Metro de Barcelona recupera aquest dilluns la normalitat després de les obres d'estiu

Passatgers surten d'un tren del metro de Barcelona
AJUNTAMENT DE BARCELONA

Torna al servei habitual després de romandre tancada entre Cornellà Centre i Collblanc

BARCELONA, 1 set. (EUROPA PRESS) -

La línia L5 del Metro de Barcelona recupera aquest dilluns la normalitat un cop finalitzades en el termini previst les obres per renovar la via i reduir vibracions entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc, un tram que ha romàs tancat durant els mesos d'estiu.

Amb la reobertura del tram afectat de l'L5 queden normalitzades totes les línies on s'han fet obres aquest estiu --L2, L4 i L10 Nord--, segons informa l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.

La renovació a l'L5 ha requerit una inversió de 16 milions d'euros i permet reduir vibracions en cinc quilòmetres de via, millorar l'accessibilitat i incrementar la capacitat del transport de la línia, per on circularà ara com ara un tren més de l'habitual a partir d'aquest dilluns.

SENSE INCIDÈNCIES I EN EL TERMINI PREVIST

Les obres s'han desenvolupant sense cap incidència destacada, i tant el metro com la trentena d'autobusos excepcionals que han servit com a llançadores alternatives han absorbit amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat.

La complexa obra s'ha fet complint amb els calendaris previstos i s'ha aconseguit que la línia L5 torni a donar servei normalitzat abans que comenci el període escolar, tal com estava programat.

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha agraït a la ciutadania la comprensió demostrada per les inconveniències que han suposat els tancaments al metro aquest estiu que "han obligat a modificar les rutines dels desplaçaments de milers d'usuaris i usuàries".

Bonet ha recordat que era necessari fer els tancaments de serveis durant l'estiu, ja que són mesos en què baixa la mobilitat laboral i escolar.

ALTERNATIVES DURANT LES OBRES

La mateixa xarxa de metro ha estat la principal alternativa per a la mobilitat en el tram de l'L5 afectat per les obres, especialment l'L1, i també el servei de Rodalies a Cornellà i l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

El metro també ha instal·lat dos busos llançadora: el primer entre Cornellà Centre i Collblanc, que ha circulat amb una freqüència de quatre minuts en hora punta, i ha comptat amb fins a 26 autobusos articulats; i el segon entre Can Vidalet i Can Serra, amb una freqüència de quatre minuts i tres autobusos estàndard.

Les setmanes prèvies al tancament es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d'informadors que repartien fullets i informaven els usuaris a les estacions i llocs més rellevants de la línia i les parades del bus llançadora quan es van iniciar les obres.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés