BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
El líder del partit opositor argentí Front Renovador, Sergio Massa, ha criticat aquest dijous el "sectarisme de la política facciosa" dels últims anys a l'Argentina, i ha reivindicat el seu partit --guanyador a la província de Buenos Aires en les últimes eleccions legislatives-- com a una organització plural des del peronisme.
"Des del peronisme estem fent una construcció plural. Creiem que la lògica de la segmentació o el sectarisme de la política facciosa li ha fet molt de mal a la política argentina", ha manifestat Massa en declaracions als mitjans a Barcelona abans de reunir-se amb els presidents de la CEOE, Juan Rosell, i de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà.
Ha assegurat que les eleccions van demostrar que l'Argentina "ha començat un camí de transició" i, després de ser preguntat per si es presentarà a les eleccions presidencials el 2015, Massa ha respost que "abans del 2015 ve el 2014", i que abans dels comicis hi ha desafiaments que resoldre.
Ha assenyalat la lluita contra el narcotràfic i el crim organitzat com alguns dels principals desafiaments del Govern, que ha subratllat que "si no es combat a temps serà un problema molt seriós".
També ha considerat que és important afrontar el control de la inflació i recuperar la confiança per recuperar les inversions estrangeres.
Massa ha viatjat a Espanya per reforçar la relació empresarial amb el país, i ha apuntat que alguns dels sectors amb oportunitats de negoci a l'Argentina són l'immobiliari, la mineria, les infraestructures i les telecomunicacions.