Actualitzat 14/03/2014 20:05

El Liceu preveu equilibri pressupostari per a la temporada que ve

Gran Teatre del Liceu
LICEU

Incorpora un nou sistema de venda d'entrades per internet i grans canals

BARCELONA, 14 març (EUROPA PRESS) -

El Patronat del Gran Teatre del Liceu ha aprovat el migdia d'aquest divendres el pressupost de la temporada 2014-2015, que preveu "equilibri pressupostari" amb uns ingressos de 41,8 milions i unes despeses de 41,1 milions d'euros, segons ha informat la institució en un comunicat.

Aquest equilibri és conseqüència de l'aplicació del Pla Estratègic i de Viabilitat per al període 2014-2017 portat a terme per la direcció del teatre, i que el Patronat ha aprovat el 24 de gener i ratificat aquest divendres.

Es redueixen les despeses generals del teatre, tant en recursos materials com salarials; la reestructuració en marxa dels crèdits bancaris; la renegociació dels contractes amb proveïdors, i l'increment dels ingressos artístics, patrocinis i altres capítols --com visites i lloguer d'espais--.

El Patronat ha aprovat també els comptes anuals i la memòria de la Fundació del Gran Teatre del Liceu corresponent a la temporada 2013-2014, que recullen unes pèrdues de 4,3 milions d'euros i uns fons propis negatius de 5,8 milions.

A més, el Patronat ha estat informat per part de la direcció del teatre d'accions concretes com el nou Pla de Marqueting i Comercial, que preveu generar més ingressos per venda d'entrades.

LES ENTRADES, DOS MESOS ABANS

D'aquesta manera, la campanya de venda d'entrades per a la temporada que ve començarà el 16 de maig, en lloc del 8 de juliol de la present temporada, un avanç que intenta incrementar la captació de públic.

El teatre líric recupera a més un esquema de doble preu, depenent de si es tracta d'un primer o segon repartiment, amb preus més competitius en el segon cas per arribar a un nou segment d'espectadors.

Alhora, s'ha ampliat el servei de venda d'entrades d'última hora, que es podran adquirir el mateix dia de la funció durant tot l'horari de taquilles en lloc de tres unes hores abans com fins ara, amb una oferta dirigida a aturats i majors de 65 anys --amb un 30% de descompte-- i joves menors de 30 anys --meitat de preu--.

Un nou sistema de venda d'entrades per internet --i també des d'una aplicació mòbil-- permetrà als usuaris crear el seu perfil, veure el seu historial de compra, accedir a la impressió d'entrades des de casa i disposar d'elles en el mòbil.

El Liceu ha tancat acords per a la venda d'entrades amb grans cadenes i operadors com Fnac i Turisme de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés