Actualitzat 18/09/2018 17:24

L'Hospitalet reuneix la xarxa Onstage per tancar la seva primera fase dins del programa europeu Urbact

Escola Municipal de Música-Centre de les Arts de l'Hospitalet de Llobregat
EMMCA

Abordarà amb les sis ciutats de la xarxa que lidera el seu model cohesionador d'escola de música

L'Hospitalet de Llobregat (BARCELONA), 18 set. (EUROPA PRESS) -

L'Hospitalet de Llobregat acollirà des d'aquest dimecres fins al divendres la primera trobada de totes les ciutats de la xarxa 'Onstage: Music Schools for Social Change', liderada pel municipi amfitrió i que tancarà la seva primera fase dins del programa europeu Urbact.

La xarxa es va forjar després del reconeixement com 'Urbact Good Practice' que va rebre al juliol de 2017 l'Escola Municipal de Música-Centre de les Arts (Emmca) de l'Hospitalet, per generar espais de cohesió social a través del desenvolupament de les arts en aquesta escola, escollida per més de 1.000 alumnes com a centre on estudiar música, dansa i teatre, als quals se sumen 1.000 més que realitzen activitats en horari lectiu.

Aquest segell valora aquesta política pública impulsada pel consistori a través del servei de l'escola municipal de música, ja que persegueix objectius com ampliar les persones que practiquen art, arribar a tots els sectors de la població i ser vehicle de cohesió social mitjançant una metodologia que el consistori assegura que està obtenint molt bons resultats.

EXPLICAR EL MODEL

L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha ressaltat l'"honor" que representa comptar amb una escola de música a la qual accedeixen joves que difícilment optarien per aquestes activitats en altres circumstàncies, i de poder exportar-ho i replicar-ho a altres ciutats perquè puguin emular la seva experiència.

Ha explicat a Europa Press que està molt satisfeta pel funcionament de l'escola, que va arrencar fa 12 anys, i ha destacat que contribueix a millorar l'èxit escolar, i ha afegit: "Com a ciutat, el que volem és que els nostres alumnes tinguin les màximes oportunitats, i crec que que és un model d'èxit".

"VEHICLE DE COHESIÓ"

La directora de l'escola, Núria Sempere, ha destacat en declaracions a Europa Press que l'Emmca va ser reconeguda per ser un "vehicle de cohesió" després d'haver repensat el model de les escoles tradicionals, arribant a sectors socials que habitualment no acudeixen a aquests serveis, contribuint alhora al seu èxit escolar.

Amb aquest objectiu, l'Emmca va optar per ser també escola de dansa i teatre; per trencar "la jerarquia de la música clàssica" donant la mateixa importància a altres estils, i per prioritzar les classes pràctiques i en grup per sobre de la teoria, promovent la participació en projectes comuns que després es presenten en públic ---anualment fan entre 250 i 300 actuacions fora de l'escola--.

Per arribar a tots els sectors, acudeix a nou escoles de Primària d'atenció preferent --amb més d'un 95% de persones migrades--, que realitzen activitats dins de l'horari escolar, en les quals participen uns 1.000 nens, als quals s'han sumat dues escoles més on es forma al professorat, i una altra que començarà en Secundària, segons la directora.

A més, s'estableixen ponts perquè aquests estudiants continuïn la seva pràctica artística al centre en acabar la Primària ---actualment ho fa el 6,5%---, la qual cosa porta al fet que la composició sociològica de l'Emmca reflecteixi la realitat de la ciutat, amb un 28% d'estudiants amb bagatge migratori, ha ressaltat Sempere.

CIUTATS EUROPEES

En una trobada anterior en la fase inicial de la xarxa al maig, les ciutats d'Arhus (Dinamarca) i Adelfia (Itàlia) van visitar l'Emmca i l'Hospitalet, i en aquesta ocasió s'incorporen a la xarxa quatre ciutats més: Grigny (França), Valongo (Portugal), Katowice (Polònia) i Brno (República Txeca).

Durant la trobada a l'Hospitalet, els delegats del programa Eddy Adams i Anaïs de Muret, l'experta d'Urbact Sandra Rainero i els delegats de les ciutats acordaran un pla de treball i una metodologia concreta que permeti transferir la pràctica de l'Hospitalet a la resta de ciutats i afegir valor al propi projecte.

A més de les sessions de treball, l'agenda de la trobada inclou intervencions musicals i teatrals d'alumnes de l'Emmca; una recepció; sessions de treball sobre l'estructura de la xarxa i la seva metodologia, i visites, com a una escola primària en la qual realitzen activitats en horari lectiu --mitjançant el programa Tàndem--, entre altres activitats.

La següent fase de la xarxa, que el consistori confia que s'aprovi a l'octubre, s'allargarà dos anys i servirà per fer efectives les activitats de transferència de coneixement entre les ciutats i entre els professionals implicats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés