Publicat 30/3/2020 16:21:10 +02:00CET

L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) obre una línia 900 gratuïta per empreses i autònoms

Servei de teleasistencia, en una imatge d'arxiu
EUROPA PRESS - Archivo

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 30 mar� (EUROPA PRESS) -

L'Àrea Municipal d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) ha obert un telèfon gratuït --900924925-- per a consultes ciutadanes sobre l'ocupació, autònoms i empreses davant l'alarma per Covid-19, que també atenen per mail: covid19empreses@l-h.cat.

Aquests dos canals informen de les mesures que el Govern central i la Generalitat han decretat en suport a l'activitat econòmica, i també informen sobre l'últim decret del Govern espanyol, signat aquest diumenge, sobre la suspensió de les activitats econòmiques no lligades a serveis essencials, ha informat el consistori en un comunicat aquest dilluns.

D'altra banda, els serveis d'informació i assessorament es continuen prestant a través dels números de telèfon habituals: els de l'Oficina de Serveis a l'Empresa (93 403 69 33 i 93 402 60 23); el Servei d'Informació i Orientació Laboral (93 402 60 20), i l'agència de col·locació municipal (93 402 60 06), i també es poden fer consultes a través del 010.

MESURES ECONÒMIQUES

L'Ajuntament ha recordat que el 17 de març ja va acordar mesures tributàries extraordinàries i que modifiquen el calendari del contribuent.

L'impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM), el de circulació, i els guals, en el cas dels rebuts domiciliats, es passaran el 4 de maig enlloc del l'1 d'abril; i per als no domiciliats s'allarga la fi del període de pagament voluntari fins al 3 de juny.

Quant a taxes sobre activitats o serveis que no es puguin desenvolupar durant aquest temps, com terrasses i vetlladors de bars i restaurants i les que s'apliquen en mercats ambulants, en les quotes es reduirà la part corresponent al temps en què l'activitat o servei està suspès o tancat; també s'aplicarà la reducció proporcional en les taxes que corresponen a la prestació de serveis de recepció obligatòria que sigui impossible rebre.