Actualitzat 01/08/2025 17:06

Les obres de l'L4 del Metro avancen a "bon ritme" i ja superen el 60% d'execució

En el centre, la presidenta de TMB, Laia Bonet, lidera la visita a les obres de la L4 del Metre de Barcelona en l'estació de Maragall
EUROPA PRESS

Bonet subratlla la importància del manteniment de la infraestructura

BARCELONA, 1 ago. (EUROPA PRESS) -

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha visitat aquest divendres les obres de l'L4 del Metro que van començar el passat 25 de juny i ha constatat que els treballs avancen a "bon ritme" i ja han superat el 60% de l'execució.

Ho ha dit amb el responsable de projectes de vies i catenària del Metro, Xavier Gómez; la responsable de la Generalitat d'obres convencionals al Metro, Maria Calix, i el director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat.

Ha explicat que es tracta d'una obra complexa tot i que no ho sembli i ha remarcat la importància de dur-les a terme: "És un servei essencial de la ciutat i treballem per al manteniment d'aquesta xarxa que acull cada dia 1,6 milions de validacions".

A més, ha recordat que TMB ja ha obert la licitació que permetrà comprar 39 trens per incrementar la freqüència i la capacitat del metro i 22 dels quals serviran per alimentar el tram central de l'L9.

Les obres mantindran el tall de l'L4 de Verdaguer a Trinitat Nova fins l'1 de setembre, moment en el qual es reduirà l'afectació fins a Maragall, mentre que de Maragall a Trinitat Nova els treballs continuaran fins el 7 del mateix mes.

ELIMINAR VIBRACIONS

Segons Gómez, el punt més destacat de les obres és l'eliminació de les vibracions que històricament es produeixen en aquesta línia del metro barceloní.

Per fer-ho, s'han renovat 6 quilòmetres de vies integrals substituint el balast per formigó, que a més de reduir les vibracions, també en facilita el manteniment.

També s'han renovat 4 aparells de via entre Maragall i Trinitat Nova i s'ha instal·lat un nou escapament de connexió entre les dues vies per reduir les afectacions en cas d'incidència.

SENYALITZACIÓ

Per la seva banda, la Generalitat està sent l'encarregada de renovar la senyalització de la línia que ha quedat "obsoleta", ha explicat Calix, amb una inversió de 62 milions d'euros en 5 anys i que ja es va iniciar l'any passat.

"Tindrem un centre de control del trànsit que sabrà en tot moment com és la posició i velocitat de tots els trens i reduirà al mínim imprescindible la distància entre dos trens que circulen alhora pel mateix recorregut", ha detallat.

Finalment, Prat ha destacat aquest tipus d'obres ja que "no llueixen, però són molt importants per donar més prestacions al servei de metro".

Contador