Actualitzat 25/08/2023 13:30

Les obres a la L4 del Metro de Barcelona acaben aquest divendres després del tall d'aquest estiu

Archivo - Arxivo - L'estació de metro Verdaguer de la L4 de Barcelona.
TMB - Archivo

   El servei reprendrà la normalitat aquest dissabte a les 5.00 hores

   BARCELONA, 25 ago. (EUROPA PRESS) -

   Les obres en la L4 del Metro de Barcelona, que han interromput el servei de la línia des del 26 de juny fins al 25 d'agost per renovar la via entre les estacions de Verdaguer i Bogatell, acabaran aquest divendres i el servei reprendrà la normalitat aquest dissabte a les 5.00 hores, informa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicat.

   Amb aquesta actuació, que s'ha dividit en dues fases durant tot l'estiu, s'han renovat sis quilòmetres de via doble que s'han construït de nou, s'ha substituït el balast per formigó i s'han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d'acer, als quals s'han aplicat 500 soldadures elèctriques i unes 400 d'aluminotèrmiques.

   A la primera fase s'ha actuat entre les estacions de Ciutadella i Vila Olímpica i Girona, des del 26 de juny fins al 31 de juliol, i a la segona s'ha intervingut en el tram entre les estacions de Jaume I i fins a Girona, de el 1 al 25 d'agost.

   L'1 d'agost es van obrir les estacions de Barceloneta i Ciutadella-Vila Olímpica i es va procedir a iniciar les obres del segon tram mantenint el "ritme previst" i sense cap retard, segons va explicar la presidenta de TMB, Laia Bonet.

OBRA A TERMINI I SENSE INCIDENTS

   Tant en la primera com en la segona fase, els treballs s'han desenvolupat amb normalitat, complint els calendaris previstos, "aconseguint que L4 de Metro doni servei íntegrament abans que comenci el període escolar".

   Entre els beneficis que buscava l'obra es troben millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, solucionar el problema de les vibracions en diversos sectors pels quals passa la línia i aconseguir un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.

   Bonet ha recordat que aquesta era "una obra necessària en aquesta línia de la xarxa de metro per les conseqüències positives que aportarà, com la millora en el confort i la qualitat del viatge i la reducció vibratòria".

   Amb tot, l'obra ha requerit una inversió de 16,4 milions d'euros, finançats a través de la Generalitat i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

ALTERNATIVES I REFORÇOS

   Durant els talls, TMB ha reforçat el servei de la resta de línies de metro respecte a l'oferta habitual i ha augmentat la freqüència en totes les línies menys a l'afectada, i també ha habilitat un servei de busos llançadora que han fet el recorregut afectat durant les dues fases de les obres, amb un interval de pas d'entre tres i quatre minuts.

   Bonet ha destacat que "dins de les molèsties que suposa qualsevol afectació al servei, els serveis alternatius han funcionat bé i, encara que s'havien triat les dates cercant la mínima afectació possible de la ciutadania, és d'agrair l'esforç fets per les persones usuàries per adaptar-se als talls".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2023 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés