Publicat 16/03/2015 17:32

Les empreses de telecomunicacions segueixen liderant les queixes de consumidors a Barcelona

BARCELONA, 16 març (EUROPA PRESS) -

El 34% de les 6.661 reclamacions que el 2014 va atendre l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (Omic) de l'Ajuntament de Barcelona han estat contra empreses de telecomunicació, sector que lidera les queixes que rep el centre des de fa temps.

L'Omic va atendre 27.377 consultes el 2014, un 16,55% menys que l'any anterior, una tendència que es manté des de fa anys i que el regidor de Comerç, Raimond Blasi, ha atribuït al descens general del consum i a l'entrada en vigor del Decret 121/2013, que obliga a fer les reclamacions a les empreses abans de portar-les a oficines d'atenció al consumidor com l'Omic.

En roda de premsa, Blasi ha assegurat que "ara el consumidor està més educat i informat, un treball previ que evita que hagi d'acudir a queixar-se o fer reclamacions".

Segons dades de l'Omic, les reclamacions més freqüents són sobre telecomunicacions, electrodomèstics, serveis i electricitat, tot i que el nombre de queixes ha caigut un 20%.

Les consultes sobre entitats financeres es van reduir un 65% el 2014, que al costat del turisme --50%-- i els automòbils --46%--, són les caigudes més sensibles del 2014, mentre que han augmentat les consultes sobre mobles i decoració un 23%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés