URBANISME

L'Àrea Metropolitana de Barcelona renúncia a construir la Via Cornisa de Collserola

Plano con la B-30 y el trazado previsto para la Via Cornisa
GENCAT
Publicat 9/3/2016 19:00:09CET

BARCELONA, 9 Mar. (EUROPA PRESS) -

La Comissió territorial d'urbanisme de l'Àmbit Metropolità de Barcelona ha aprovat definitivament aquest dimecres suprimir del Pla General Metropolità (PGM) la reserva de terra per construir la Via Cornisa al vessant nord de la serra de Collserola.

El PGM, aprovat el 1976, reservava 138 hectàrees al llarg de 15 quilòmetres per construir una carretera que uniria la N-340 des de l'Ordal amb la N-152 (C-17), que va de Barcelona a Granollers (Barcelona), ha informat la Generalitat en un comunicat.

La connexió es faria travessant Collserola, des de Molins de Rei (Barcelona) fins a Cerdanyola del Vallès passant per Sant Cugat del Vallès (Barcelona), però en aquestes dècades s'han construït diverses vies que fan una funció semblant, com la B-30, els seus laterals o la Ronda Nord de Sant Cugat.

PARC NATURAL

A més, la serra de Collserola va ser declarada Parc Natural el 2010 "per preservar un espai de gran valor en una zona densament poblada com és l'àrea metropolitana barcelonina".

Per aquesta raó, els terrenys que se suprimeixen de la reserva de terra per construir la Via Cornisa passaran a formar part dels espais lliures del parc.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.