Publicat 27/07/2021 12:08CET

L'Ajuntament de Barcelona va rebre un 60% més de queixes i incidències ciutadanes el 2020

Archivo - Arxiu - Façana de l'Ajuntament de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

Les queixes per molèsties en la convivència veïnal van augmentar en 463 respecte a l'any anterior

BARCELONA, 27 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona va rebre el 2020 un 59,69% més de queixes i incidències ciutadanes que el 2019 a través del sistema que gestiona les incidències, reclamacions, queixes i suggeriments que es comuniquen al consistori.

Les queixes per molèsties en la convivència veïnal van créixer en 463 respecte a l'any anterior, un increment que l'Ajuntament ha atribuït a la situació sanitària i el canvi de model de vida que ha comportat, amb un gran augment d'hores d'estada als domicilis, ha explicat el consistori en un comunicat a partir de l'informe de seguiment de l'ordenança de convivència.

Aquest efecte directe de la covid-19 també s'expressa de manera significativa en el descens de les molèsties derivades d'habitatges d'ús turístic, que passen de 1.919 comunicacions el 2019 a 670 el 2020.

En la categoria d'espai privat, les incidències per ocupacions van augmentar el 2020, amb 43 comunicacions més que l'any anterior i en l'incompliment de les ordenances a l'espai públic destaca el descens en l'indicador sobre vandalisme que va baixar en 92 comunicacions respecte al 2019.

Per contra, el consum de begudes alcohòliques va augmentar en 38 comunicacions durant el 2020 i l'incompliment d'horaris de locals ho va fer en 19 comunicacions.

SOROLL A LA VIA PÚBLICA

En incidències de soroll a la via pública es van incrementar les originades per activitats comercials i industrials en 130 comunicacions, les concentracions de persones fent soroll ho van fer amb un augment de 181 comunicacions i les molèsties originades pels serveis de recollida i neteja amb 92.

En el cas de les molèsties provocades pels vehicles de motor, el nombre més elevat de comunicacions està relacionat amb l'abandonament de vehicles, amb 3.622 incidències el 2020.

La baixada de la mobilitat durant la pandèmia es reflecteix en el descens de 383 comunicacions vinculades a la disciplina viària de vehicles de motor i el mateix passa amb les bicicletes, però en menys mesura, amb un descens de 111 comunicacions respecte al 2019.

GUÀRDIA URBANA

Aquestes dades estan complementades amb les d'activitat de la Guàrdia Urbana durant el 2020, quan el cos va reorientar el seu servei a la ciutadania amb l'objectiu de garantir les mesures de restricció, reforçar la tasca assistencial, mantenir el civisme i la seguretat i atendre les demandes de convivència.

Una de les principals funcions de la policia barcelonina va ser garantir el compliment de les restriccions de moviments que estableix el decret de l'estat d'alarma.

Les restriccions de la mobilitat van fer disminuir notablement la presència de persones a la via pública, un dels motius pels quals les denúncies de l'Ordenança de Convivència van disminuir a la meitat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés