Publicat 09/10/2021 10:44CET

L'Ajuntament de Barcelona projecta 32,6 nous quilòmetres de carril bici fins al 2023

Archivo - Arxiu - Inaugurat el nou carril bici al carrer Aragó de Barcelona.
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA - Archivo

Destaca l'actuació al carrer Mallorca des del barri del Clot fins a l'estació de Sants

BARCELONA, 9 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat un nou paquet d'actuacions per incrementar i millorar la xarxa de carrils bici que preveu crear entre 2021 i 2022 un total de 32,6 nous quilòmetres i millorar 11,7 quilòmetres de la infraestructura actual.

La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures, Mobilitat i Ecologia, Janet Sanz, i la regidora de Mobilitat, Laia Bonet, han explicat que, després d'aquestes actuacions, la ciutat comptarà amb un total de 272,6 quilòmetres de carrils bici.

Entre les principals actuacions, hi ha la del passeig Maragall per connectar amb els carrils bici dels carrers Indústria, Sant Antoni Maria Claret, Teodor Llorente i Olesa, així com l'actuació complementària a Còrsega, entre Freser i Castillejos.

L'Ajuntament també intervindrà a la Via Augusta en dues fases: primer al tram entre Laforja i Ganduxer, i després de Ganduxer a passeig Bonanova, i també ho farà al passeig Fabra i Puig entre l'avinguda Meridiana i Virrei Amat.

La nova xarxa comptarà amb un nou carril bici al carrer Escòcia entre Arnau d'Oms i l'avinguda Meridiana, i un altre a l'eix Independència-Badajoz, en un itinerari que anirà des del front litoral fins a l'Hospital de Sant Pau passant per la plaça de les Glòries.

Així mateix, el carrer Mallorca es convertirà en un dels eixos horitzontals ciclables que creuarà la ciutat en sentit Llobregat, perquè unirà el barri del Clot amb l'estació de Sants a través de l'Eixample.

A aquestes actuacions se sumen la de Joan de Borbó entre plaça Idrissa Diallo i Escar; la de la Travessera dels Corts entre Numància i Joan Güell, i la de l'avinguda Roma entre els carrers Tarragona i València.

CONTINUÏTAT A CARRILS EXISTENTS

El consistori també farà actuacions per donar continuïtat amb carrils bici ja existents a la ronda Guinardó entre Vinyals i Cartagena; carrer Manso entre Ronda Sant Pau i avinguda Paral·lel Ronda Sant Pere entre Girona i Roger de Llúria; carrer de Sants entre Riera Blanca i Arizala; González Tablas amb avinguda Diagonal, i avinguda Vallcarca entre Lesseps i el Viaducte de Vallcarca.

També es projecten nous carrils bici a la plaça Catalunya, amb l'objectiu de connectar el casc antic de Ciutat Vella amb el passeig de Gràcia i la rambla de Catalunya, així com donar continuïtat al carril de Ronda Sant Pere.

A l'encreuament de l'avinguda Josep Tarradellas amb els carrers Berlín, Entença i París es preveu implantar diferents trams de carril bici unidireccionals per millorar la convivència entre vianants i ciclistes i augmentar la seguretat.

BAIXAR CARRILS A LA CALÇADA

A més de la construcció i implantació de nous carrils, s'han projectat deu actuacions per millorar 8,5 quilòmetres de la xarxa actual, on destaquen la intervencions a l'avinguda Diagonal i Gran Via dels Corts Catalans per baixar a la calçada els trams que encara discorren per la vorera, entre d'altres.

L'Ajuntament ha afegit que hi ha altres carrils bici que ja s'emmarquen en projectes de reurbanització com la connexió del tramvia per la Diagonal, el carrer Pi i Maragall, els voltants de l'escola Casas, l'àmbit del projecte de la Canòpia de les Glòries i les reformes de la Meridiana i la Via Laietana.

Sanz ha emmarcat aquestes actuacions en la "tendència creixent" de l'ús de la bicicleta i dels vehicles de mobilitat personal a la ciutat, i ha destacat que aquest mes de desembre s'ha registrat un increment del 22,4% en els desplaçaments amb bici durant els dies laborables.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés