Actualitzat 20/11/2015 14:36

L'Ajuntament de Barcelona preveu invertir 32 milions en 192 quilòmetres de carril bici

Preveu gairebé 200.000 desplaçaments diaris i que el 95% tingui un carril llevat 300 metres

BARCELONA, 20 nov. (EUROPA PRESS) -

El Govern d'Ada Colau ha dissenyat una estratègia per fomentar l'ús de la bicicleta amb diverses mesures, entre les quals proposa invertir 32 milions d'euros fins al 2018 per gairebé triplicar l'actual xarxa de carrils bici, passant dels 116 quilòmetres actuals a 308, guanyant 192, que s'instal·laran majoritàriament en calçada.

La tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha ressaltat aquest divendres en roda de premsa que el Govern municipal ha perfilat el full de ruta per incrementar l'ús de la bicicleta d'acord amb els objectius marcats pel Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, que planteja augmentar els desplaçaments en bicicleta un 67% respecte al 2011, que representarien al voltant de 199.000 desplaçaments diaris.

Sanz ha destacat que la voluntat de l'estratègia és que el 95% de la població disposi el 2018 d'un mínim d'un carril bici a 300 metres del seu domicili --actualment ho tenen el 72%--, objectiu que es perseguirà completant els punts de discontinuïtat dels carrils existents i creant nous mitjançant un centenar d'actuacions, que seran flexibles i adaptables.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha assenyalat que no es tracta només d'una qüestió d'infraestructures sinó també de la seguretat dels ciclistes, pel que es faran els carrils majoritàriament en calçada i segregats, també perquè el Govern municipal no vol generar "competència entre bicis i vianants".

El gerent de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, ha assenyalat que es faran en calçada i segregats sempre que sigui possible, però que en alguns casos podrà plantejar-se ubicar-los a la vorera quan no pugui instal·lar-se en calçada i aquesta sigui prou ampla per no entorpir als vianants.

Vidal ha assenyalat que preveuen consolidar i crear eixos de carrils verticals --ha citat els carrers Casanova, Pau Claris i Marina-- i horitzontals --com Travessera de Gràcia--, i l'estratègia també preveu carrils en els laterals de la Ronda de Dalt i de connexió amb la Zona Franca, entre d'altres vies.

APARCAMENT

A més, proposa passar de les 24.348 places d'aparcament de bici en superfície a 30.000 --un 23% més-- invertint uns 870.000 euros, i augmentar les places subterrànies de les actuals 1.157 a 1.500, un 29% més, amb una inversió de 63.000 euros.

Sanz ha assenyalat que també reserven un milió d'euros per treballar amb els agents del sector en el desenvolupament d'aparcaments segurs i fer la seva implantació a la ciutat, en què es realitzarà una prova pilot a través d'un projecte d'Urban Challenge de 150 places de pagament, que s'estan instal·lant.

Vidal ha ressaltat també que preveuen que el Bicing tingui més bicicletes, també elèctriques, i plantegen l'ús de la bicicleta per a la distribució final de mercaderies en certs punts de la ciutat.

IMPULS AL SECTOR I NOU MANUAL

L'edil ha destacat que impulsaran el sector de la bicicleta tradicional i l'elèctrica en els seus diversos àmbits, i ha assegurat que "hi ha molt negoci a la ciutat al voltant de l'activitat de la bici, i és un negoci que no para de créixer i que cal impulsar".

A més, el Govern municipal elabora un manual de criteris per a la ubicació de carrils bici a la ciutat per unificar el seu disseny i senyalització --amb el qual es revisarà el que es va editar en 2014-- per vetllar per la seguretat dels usuaris, i també impulsarà campanyes d'informació sobre l'ordenança de circulació en relació amb la bicicleta.

Després de preguntar-li per l'espai que es restarà al cotxe per implantar els carrils bici, Valdés ha assenyalat que no ho tenen encara calculat, i Vidal ha defensat que es tracta d'una "qüestió de justícia urbana, de posar la ciutat al servei de les maneres de transport més sostenibles".

Sanz ha garantit que apostaran clarament per aquesta mobilitat més sostenible per reduir la contaminació i els riscos per a la salut i que posaran les condicions necessàries per aconseguir-ho: "Anem a per totes, tenim un full de ruta decidida i molt clara".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés