Publicat 31/10/2021 15:05CET

L'Ajuntament de Barcelona incrementa els Punts de Defensa de Drets Laborals

Gràfic dels motius de consulta de qüestions laborals
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

BARCELONA, 31 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha incrementat els Punts de Defensa de Drets Laborals, impulsats per Barcelona Activa en col·laboració amb sindicats i entitats.

Es tracta d'un servei que atén qüestions de drets laborals a treballadors, persones en atur, empreses i autònoms, ha explicat el consistori en un comunicat aquest diumenge.

L'Ajuntament ha incrementat els assessoraments presencials a tots els districtes, i continua oferint el servei telemàticament, amb punts que s'han especialitzat en àmbits concrets segons les peticions que s'han rebut.

"Ara consolidem aquest esforç i el millorem perquè continuem compromesos amb la defensa dels drets laborals, per protegir els sectors i col·lectius més vulnerables i per garantir que la reactivació econòmica es faci amb ocupació de qualitat", ha explicat el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni.

Ara hi ha una atenció més específica en assumptes d'igualtat i no discriminació i assetjament sexual a la feina, i també s'han especialitzat en l'àmbit de les cures, un sector que "necessita millorar les condicions dignes de feina, i que compta amb un gran nombre de persones treballadores", ha afegit.

Durant els primers mesos de la pandèmia, les consultes legals per tractar situacions de persones en situació d'Expedient de Regulació Temporal de l'Ocupació (ERTO) van tenir un augment significatiu --en 2020 es va atendre a gairebé 3000 persones-- i, ara mateix, s'han detectat demandes vinculades amb la "situació d'incertesa de les empreses, que generen inquietud".

1800 PERSONES ATESES AL 2021

Des de principis del 2021 fins al setembre, s'ha atès a 1.800 persones: un 62% eren dones, el 66% treballaven per compte d'altri, el 66% amb contracte indefinit, el 62% tenien un salari inferior als 18.000 euros i el 63% treballaven a jornada completa.

El 33% de les consultes tenien a veure amb drets laborals en general (relacionades amb el salari, contractes, vacances, descansos i convenis); un 28% amb les condicions (reclamacions de quantitats, riscos laborals i drets fonamentals); un 17% sobre assumptes de la Seguretat Social (incapacitats, atur, jubilacions no contributives); un 12% amb acomiadaments i extincions de contracte i un 10% sobre els ERTO.

El servei es va posar en marxa als districtes de Ciutat Vella, Nou Barris i Sants-Montjuïc i ara s'oferirà a tots els districtes de la ciutat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés