BARCELONA, 26 maig (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona ha estrenat un nou sistema en línia per gestionar els tràmits d'obertura de locals, comerços i centres de treball a la ciutat, que servirà per agilitar tràmits per a noves activitats econòmiques, ha informat el consistori aquest diumenge en un comunicat.
Aquest tràmit, accessible qualsevol dia de la setmana, permet saber de manera immediata l'admissibilitat d'una activitat econòmica i dona informació sobre normatives, urbanisme o canvis de titularitat, entre d'altres.
També permet fer controls i monitorar els expedients, amb seguretat de dades i menys marge d'error mitjançant arxius digitals actualitzats i compartits.
L'Ajuntament ha remarcat que el sistema permetrà a la ciutadania estalviar temps i despeses, a més d'aportar més seguretat, privadesa, transparència i coneixement, ja que forma part d'un pla del govern municipal que vol millorar l'atenció a l'activitat econòmica de la ciutat.
A més, el consistori formarà taules de treball amb diferents col·legis professionals que formen part de la "cadena de valor" en la creació d'una nova activitat econòmica a la ciutat.
Cada any, l'Ajuntament gestiona més de 4.000 tràmits d'inici de nova activitat a la ciutat, molts dels quals del sector del comerç o la restauració.