Publicat 19/09/2015 13:53

L'Ajuntament de Barcelona encarrega la modificació de l'ordenança de terrasses

Sanz veu una carència la no-inclusió de "tots els actors" en el desenvolupament de la normativa anterior

BARCELONA, 19 set. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha encarregat a la Comissió Tècnica de Terrasses una proposta de modificació de l'ordenança de terrasses que "faci compatible l'encaix entre l'activitat econòmica vinculada a l'espai públic i els usos ciutadans".

L'equip de govern presentarà a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de dimarts la mesura de govern per a la modificació de l'ordenança de terrasses, que estableix els criteris que s'ha de tenir en compte per modificar la normativa actual.

El govern municipal compleix així l'acord del ple extraordinari del 24 de juliol d'iniciar els tràmits per modificar l'ordenança actual, aprovada per l'anterior govern i que va entrar en vigor el gener del 2014 que, segons el consistori, "no comptava amb una aplicació adequada ni la participació ciutadana necessària".

En declaracions als mitjans, la quarta tinenta d'alcalde de l'àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, les carències normatives radicaven en la "no-participació de tots els actors i l'impacte visual i d'ocupació en determinades zones pel critieri homogeni d'aplicació a tota la ciutat".

Per incloure tots els actors afectats per l'ordenança, la Comissió Tècnica de Terrasses incorpora des de juliol la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB), a més del gremi de restauració i un aparell tècnic.

Sanz ha considerat que per donar resposta a les necessitats de tots els agents implicats s'ha de combinar "l'equilibri entre l'ús de l'espai públic i l'activitat comercial".

"Barcelona és una ciutat mediterrània que facilita a la gent poder viure al carrer i s'hi ha de trobar una solució", ha afegit Sanz.

El consistori d'Ada Colau vol desenvolupar una modificació de l'ordenança que millori l'espai públic per a la convivència de la ciutadania, promogui una ciutat accessible i inclusiva i preservi la qualitat del paisatge urbà de la ciutat, la seguretat i la integritat dels béns públics i privats afectats.

Una vegada elaborada la proposta de modificació, aquesta haurà de seguir el tràmit habitual --aprovació inicial, exposició pública, al·legacions i aprovació definitiva al ple--, però la mesura de govern preveu actuacions a curt termini per millorar l'aplicació de l'actual.

Entre aquests mesures hi ha resoldre les llicències de 2015 en tràmit; una modificació puntual d'una disposició transitòria per ajornar un any l'aplicació de les condicions de limitació en el front de local i accessibilitat; encarregar una proposta d'ajust de les distàncies i dimensions i una altra de modificació de les ordenances fiscals per equilibrar les taxes aplicades a les terrasses amb el preu d'altres ocupacions a l'espai públic.

BALANÇ D'APLICACIÓ

Des de l'1 de gener de 2015 existeixen a la ciutat 3.954 llicències a renovar i 468 en situació de morositat; de les que estaven per renovar, 564 ja s'han adaptat a la normativa actual i 803 estan en una ordenació singular, per la qual cosa queden 2.587 llicències que han d'adaptar-se.

El 2014 es van realitzar un total de 783 inspeccions en terrasses, que van derivar en 123 ordres de retirada d'elements de l'espai públic, 54 ordres de restitució de l'espai públic i 106 sancions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés