Publicat 17/6/2019 17:55:00CET

La L1 de Metro de Barcelona estarà tallada a l'estiu de Clot a Fondo per unes obres de 20 milions

La L1 de Metre de Barcelona, tallada a l'estiu de Clot a fons per unes obres de 20 milions
TMB - Archivo

També hi haurà interrupcions per obres a la L2 i a la L5 a l'agost

BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarà aquest estiu la renovació integral de part de la L1 de Metro amb una inversió de més de 20 milions d'euros, que deixarà interromput el servei de Clot a Fondo entre el 29 de juny i el 30 d'agost.

La interrupció parcial del servei implicarà el tancament de nou estacions de la L1 i Clot es convertirà en la terminal provisional, ha detallat en un comunicat aquest dilluns TMB, que ha xifrat en 90.000 les entrades un dia feiner de juliol en aquest tram.

En declaracions a la premsa, el conseller delegat de TMB i director de la xarxa de metro, Enric Cañas, ha explicat que es tracta de l'actuació més gran "dels darrers temps" i la més important en renovació de vies de la infraestructura.

A més, la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat executarà aquest estiu altres treballs que implicaran suspensions parcials de servei: a la L2 entre Paral·lel i Sagrada Família, i a la L5 entre Can Vidalet i Collblanc.

La interrupció a la L2 serà entre el 27 de juliol i el 30 d'agost per millores en les condicions mecàniques de la via, i a la L5 seran del 29 de juliol a l'1 de setembre, per obres relacionades amb la futura estació d'Ernest Lluch.

ALTERNATIVES A LA L1

TMB ha descartat habilitar un bus llançadora com a alternativa principal als talls de la L1 "tant pel volum de passatge com la configuració de la trama viària", i recomana aprofitar la xarxa de transport existent al districte barceloní de Sant Andreu i a Santa Coloma de Gramenet (Barcelona), com la L9 Nord i trens de Rodalies.

Sí que habilitarà dos serveis especials d'autobús per enllaçar aquests transports ferroviaris i les parades tancades de la L1: un anirà de Clot a Fabra i Puig i l'altre d'Onze de Setembre a Fondo, i tindran una freqüència de pas en hores punta de tres i cinc minuts, respectivament.

Aquests autobusos especials, que no estaran connectats entre si, permetran enllaçar amb el Metro i funcionarà amb el mateix horari, ha assenyalat TMB, que promou des d'aquest mateix dilluns una campanya informativa a tota la xarxa i diversos canals degut a l'"abast i la complexitat" de l'actuació.

MANTENIMENT EXTRAORDINARI

Aquesta actuació a la L1 pretén modernitzar més de nou quilòmetres de vies, aparells i instal·lacions al tram des de Clot a Baró de Viver, en l'operació de manteniment extraordinari més important que s'ha fet a la xarxa, ha assegurat TMB.

Aquests treballs actualitzaran un sector de túnel que té 65 anys d'antiguitat que passa per sota de la Meridiana, i un altre de 51 sota el barri de Sant Andreu, i renovarà tota la via muntada ara sobre balast --la capa de pedres a la zona de vies-- per placa de formigó.

També es renovaran i ampliaran els dispositius que permeten fer maniobres i canvis de sentit dels trens, així com la senyalització ferroviària, i s'afegiran funcionalitats amb vista a futurs increments d'oferta.

TMB ha destacat que l'execució d'aquests treballs té "una elevada complexitat" --implica obrir tres pous d'extracció i entrada de materials--, per la qual cosa resulta incompatible amb la circulació de trens.

Després d'estudiar "totes les opcions", han optat per concentrar les obres en el mínim de temps --aquests dos mesos-- coincidint amb l'època de menys mobilitat urbana.