Publicat 17/6/2019 13:34:44CET

La L1 de Metro de Barcelona estarà tallada a l'estiu de Clot a Fondo per unes obres de 20 milions

El segon atur de la vaga del Metre acaba sense necessitat de regular el passatge
TMB - Archivo

També hi haurà interrupcions per obres a la L2 i a la L5 a l'agost

BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarà aquest estiu la renovació integral d'una part de la L1 de Metro amb una inversió de més de 20 milions d'euros, que deixarà interromput el servei de Clot a Fondo entre el 29 de juny i el 30 d'agost.

La interrupció parcial del servei implicarà el tancament de nou estacions de la L1 i Clot es convertirà en la terminal provisional, ha detallat en un comunicat aquest dilluns TMB, que ha xifrat en 90.000 les entrades un dia laborable de juliol en aquest tram.

A més, la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat executarà aquest estiu altres treballs que implicaran diverses suspensions parcials del servei: a la L2 entre Paral·lel i Sagrada Família, i a la L5 entre Can Vidalet i Collblanc.

La interrupció a la L2 serà entre el 27 de juliol i el 30 d'agost per millores en les condicions mecàniques de la via, i a la L5 seran del 29 de juliol i l'1 de setembre, per obres relacionades amb la futura estació d'Ernest Lluch.

ALTERNATIVES A LA L1

TMB ha descartat habilitar un bus llançadora com a alternativa principal al tall de la L1 per "tant el volum de passatge com la configuració de la trama viària", i recomana aprofitar la xarxa de transport que hi ha al districte barceloní de Sant Andreu i a Santa Coloma de Gramenet, com la L9 Nord i trens de Rodalies.

Sí que habilitarà dos serveis especials d'autobús per enllaçar aquests transports ferroviaris i les parades tancades de la L1: un anirà de Clot a Fabra i Puig i l'altre d'Onze de Setembre a Fondo, i tindran una freqüència de pas en hores punta de tres i cinc minuts, respectivament.

Aquests autobusos especials, que no estaran connectats entre si, permetran enllaçar amb el Metro i funcionarà amb el mateix horari, ha assenyalat TMB, que promou des d'aquest mateix dilluns una campanya informativa a tota la xarxa i diversos canals atès l'"abast i la complexitat" de l'actuació.

MANTENIMENT EXTRAORDINARI

Aquesta actuació a la L1 pretén modernitzar més de nou quilòmetres de vies, aparells i instal·lacions en el tram des de Clot a Baró de Viver, en l'operació de manteniment extraordinari més important realitzada a la xarxa, ha assegurat TMB.

Aquestes obres actualitzaran un sector de túnel que té 65 anys d'antiguitat que passa per sota de la Meridiana, i un altre de 51 sota el barri de Sant Andreu, i renovarà tota la via que està construïda ara sobre balast --la capa de pedres a la zona de vies-- per placa de formigó.

També es renovaran i ampliaran els dispositius que permeten realitzar maniobres i canvis de sentit dels trens, així com la senyalització ferroviària, i s'afegiran funcionalitats amb vista a futurs increments d'oferta.

TMB ha destacat que l'execució d'aquestes obres és d'"una elevada complexitat" --implica obrir tres pous d'extracció i entrada de materials--, per la qual cosa resulta incompatible amb la circulació dels trens.

Després d'estudiar "totes les opcions", han optat per concentrar les obres en el mínim de temps --aquests dos mesos-- coincidint amb l'època de menys mobilitat urbana, i afectant el tram entre Clot i Fondo, mentre que la resta de la línia --de Clot a Hospital de Bellvitge-- funcionarà amb normalitat.