BARCELONA, 16 nov. (EUROPA PRESS) -
Un jutjat de Barcelona ha dictaminat que Catalunya Banc ha de tornar a un client 80.000 euros d'un deute subordinat "en haver-se omès per la demandada extrems essencials del producte adquirit", i ha declarat nul·la l'operació.
"No va ser degudament informat del nivell de risc que suposava l'operació contractada, i (el client) va prestar el seu consentiment mogut per l'assessorament dels treballadors", argumenta la sentència del Jutjat Primera Instància 29 de Barcelona.
El jutge sosté que l'entitat --abans Caixa Catalunya-- havia d'haver explicat de manera minuciosa la mecànica del producte i els seus riscos però, en el seu lloc, "s'ha destacat de manera inadequada els aspectes positius i pràctics del producte, ometent o esbiaixant possibles problemes de liquiditat al mercat dels títols adquirits".
Insisteix que el banc "va actuar de manera negligent en vendre un producte a posta de la falta d'adequació al perfil, coneixement i entesa del client", qui va presentar demanda a través del el seu advocat, Esteban Gómez Rovira.
"No consta acreditat que el demandant fos persona idònia per desenvolupar-se amb experiència en el sector financer", conclou el jutge, que recorda que el deute subordinat és un producte de gran complexitat tècnica.