Publicat 21/08/2021 15:25CET

Joandomènec Ros (Protecció de la Naturalesa) planteja que l'ampliació del Prat sigui sobre el mar

El president del Consell de Protecció de la Naturalesa de la Generalitat i de l' Institut d'Estudis Catalans (IEC), Joandomènec Ros, en un debat amb el president de Ferrmed, Joan Amorós.
UNIVERSITAT CATALANA D'ESTIU (UCE)

Joan Amorós reclama el Corredor Mediterrani per reduir les emissions contaminants

BARCELONA, 21 ago. (EUROPA PRESS) -

El president del Consell de Protecció de la Naturalesa de la Generalitat i de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), Joandomènec Ros, ha plantejat aquest dissabte que l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-El Prat es faci sobre el mar perquè no afecti l'entorn natural protegit de la Ricarda.

En la seva intervenció durant un debat sobre l'Aeroport i el Corredor Mediterrani de la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) amb el president de Ferrmed, Joan Amorós, Ros ha explicat que el litoral es troba contaminat i degradat, motiu pel qual "no hi ha res d'important en aquests fons".

"No seria el primer cas d'un aeroport que es fa sobre una part submergida sobre el litoral", ha defensat, i ha opinat que no hauria de ser complicat allargar la pista transversal més enllà de la costa.

També ha assenyalat que, en altres ciutats europees, els aeroports es troben "a desenes de quilòmetres", i ha reclamat potenciar Reus (Tarragona) i Girona.

TERESA GARNATJE

Ha destacat la biodiversitat del Delta del Llobregat, i ha donat pas a la directora de l'Institut Botànic de Barcelona, Teresa Garnatje, que es trobava entre el públic i que ha indicat que "és important conservar" aquest espai.

A més, ha retret que "la biodiversitat és un assumpte que no interessa a cap polític, ni al Govern de Catalunya ni al d'Espanya", segons ella, i ha afegit que és un assumpte que hauria d'estar en tots els programes de govern.

JOAN AMORÓS

Per la seva banda, Amorós ha reclamat la necessitat d'impulsar el Corredor Mediterrani per passar el trànsit de mercaderies de les carreteres als ferrocarrils "perquè el tren no contamina".

Ha criticat que l'any 2004 --quan es va crear Ferrmed--, el tren representava el 18% del transport terrestre, i la Unió Europea (UE) va plantejar que aquesta xifra arribé al 30% al 2030, però encara no s'ha avançat: "Ara com ara estem exactament igual".

També ha subratllat la importància de Barcelona com un "'hub' impressionant" a nivell europeu, perquè cada dia entren i surten 786.000 tones de mercaderies de distància, per sobre de Madrid i París.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés