Actualitzat 09/07/2014 15:16

Inspecció de Treball requereix a la Fnac especificar la distribució horària en contractes temporals

Protesta ante las puertas de la FNAC en Barcelona el día de Sant Jordi
EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 jul. (EUROPA PRESS) -

La Inspecció de Treball de Catalunya ha requerit a l'empresa Grans Magatzems Fnac Espanya que indiqui per als seus centres a Barcelona --El Triangle, Diagonal Mar, Las Arenas i L'Illa-- a cadascun dels contractes de treball a temps parcial la distribució horària de tots els membres de la plantilla, segons l'informe emès per la inspecció.

Segons aquest informe, "es reprendran les actuacions inspectores per verificar el compliment d'aquest requeriment", després d'una inspecció que es remunta al 28 de gener del 2014 després de la protesta a les oficines de la Inspecció de delegats sindicals de CGT davant de les condicions laborals a Fnac L'Illa, segons ha informat el sindicat en un comunicat.

Després d'un procés d'inspecció i intercanvi de documentació entre l'empresa i la Inspecció, el consorci ha constatat al seu informe que els contractes faculten l'empresa en clàusules addicionals per distribuir irregularment la jornada de treball i establir un règim de torns d'acord a les necessitats organitzatives, la qual cosa és "contrària a les previsions legals".

"Si no n'hi ha, procedeixi a la seva transformació en indefinits a temps complet", ha exposat la Inspecció a l'esmentat informe, on recorda a l'empresa l'obligació d'avaluar les conseqüències en matèria de conciliació laboral del sistema de distribució irregular de la jornada.

També demana a l'empresa que formi els càrrecs intermedis encarregats de fer els quadrants horaris, especialment en aquells casos en els quals l'ordenació del temps genera conseqüències sobre la conciliació de la vida familiar.

"S'adverteix l'empresa que la implantació d'un sistema de treball a torns genera inconvenients greus per a la seguretat i salut dels treballadors", ha considerat la Inspecció, que ha aconsellat l'empresa de reavaluar la necessitat d'un sistema de treball d'aquestes característiques.

Pel que fa als riscos psicosocials, ha instat a eliminar tota mena de pressió per part dels superiors per aconseguir objectius; planificar el temps i volum de treball; millorar els canals de comunicació, i que el supervisor no tingui només la funció de control sobre el treball, sinó que sigui també un suport al treballador.

Específicament sobre els llocs de postvenda i atenció al client, ha instat a dotar els utilitzats de la formació necessària, assegurar el personal adequat en número i atorgar més nivell de control i responsabilitat als treballadors.

Aquest conflicte va arribar a la seva màxima visibilitat durant la jornada de Sant Jordi, quan al centre Fnac El Triangle s'hi va fer una vaga xifrat en un 11% el seguiment per l'empresa, i que va espantar els escriptors a participar en la firma de llibres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés