CONSELL COMARCAL VALLÈS ORIENTAL
SABADELL (BARCELONA), 24 (EUROPA PRESS)
El Congrés Internacional Reinnova centrarà la seva tercera edició en els reptes de la gestió dels residus dins l'economia verda, així com les previsions de creació d'ocupació dins del sector, les oportunitats empresarials i la gestió intel·ligent de residus, segons ha informat aquest dijous el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental (Barcelona).
La cita, dedicada a la innovació en la gestió i tractament de residus municipals, tindrà lloc el 28 i 29 de novembre a la Fira de Sabadell (Barcelona) amb una àmplia presència internacional, tot i que aquest dimecres el Museu del Gas de Sabadell acollirà la primera Trobada d'ens locals i gestió de residus que reunirà a representants de tot Espanya.
Es tracta d'una de les novetats d'aquesta edició i se centrarà en el component econòmic, tot i que també abordarà aspectes com la mancomunació de serveis i models i experiències d'èxit de les administracions.
De fet, el congrés, organitzat pel Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental i l'Agència de Residus de Catalunya, amb la col·laboració de l'Institut per a la Sostenibilitat dels Recursos i la Fundació Fòrum Ambiental, s'ha consolidat com a punt de trobada i intercanvi referent al sud d'Europa per a empreses i administracions, així com per a universitats i col·legis professionals vinculats al sector dels residus.
"Estem davant de l'edició amb una presència internacional més important i una bona oportunitat per abordar nous nínxols de negoci empresarial", ha afirmat durant la presentació del congrés el president del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental i alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, qui ha destacat que la intenció és explorar límits.
REPTES DE FUTUR
Aquesta tercera edició del congrés compte ja amb al voltant de 300 inscrits, semblant a convocatòries anteriors, mentre que el I Trobada d'Ens Locals ha tancat les inscripcions ja que ha l'aforament límit, segons ha confirmat la coordinadora tècnica de Reinnova, María Díaz.
A més de l'àmplia presència internacional, en aquesta nova edició es donaran a conèixer les previsions de la UE amb l'horitzó 2020, marcat per una gestió de residus unificada i basada en la prevenció, la valorització i el reciclatge, i que permeti la reactivació econòmica del sector.
Per aquesta raó, la cita tindrà la representant de l'Agència Mediambiental Europea Jasmina Bogdanovic, que presentarà un informe en el qual s'analitzen els indicadors més rellevants en matèria de gestió de residus municipals de 32 països europeus.
També estaran presents el director de l'Agència de Residus de Catalunya, Josep Maria Tost; la sotsdirectora general de Residus del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, María José Delgado, i el gerent de l'AMB, Carles Conill, els qui dibuixaran la situació actual del sector i el camí a seguir cap al 2020.
Alhora, es presentarà l'acord entre el Consorci per a la Gestió de Residus, la Universitat Politècnica de Catalunya i Ferrovial Serveis per a l'elaboració d'una diagnosi de la gestió dels residus municipals i industrials de Catalunya i la projecció 2025-2030.
REINNOVA AL BRASIL
El congrés també incidirà en les oportunitats de negoci per a empreses espanyoles en nous mercats com Amèrica Llatina, així com en el finançament del sector i en les noves fonts de finançament internes.
De fet, Sánchez ha avançat que arran de l'últim congrés s'han establert contactes per organitzar un Reinnova al Brasil, una iniciativa que es materialitzarà amb la firma d'un protocol de col·laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya, el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental i la Secretària d'Estat de Desenvolupament Econômico Sustnável del Govern de l'Estat de Santa Catarina.