Actualitzat 17/12/2013 21:53

ICV exigeix transparència a l'Estat sobre l'espionatge americà a polítics i ciutadans

Veu "fora de qualsevol lloc" que membres del Govern central assistissin a la protesta de l'AVT

La colíder de ICV Dolors Camats
EUROPA PRESS

BARCELONA, 28 oct. (EUROPA PRESS) -

La colíder d'ICV-EUiA, Dolors Camats, ha exigit aquest dilluns transparència i informació al Govern espanyol sobre el suposat espionatge americà a polítics i ciutadans espanyols, i que prengui mesures que blindin aquestes situacions perquè no es tornin a produir.

En roda de premsa, l'ecosocialista ha lamentat que quan a l'estiu van fer la mateixa petició, el Govern d'Espanya va respondre que no li constaven els fets, per la qual cosa sospita que està "eludint donar tota l'informació", a diferència del que han fet altres governs europeus.

Per aquesta raó, ICV-EUiA ha impulsat una petició de compareixença del ministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo, i del d'Interior, Jorge Fernández, al Congrés dels Diputats per explicar "tot el que saben" i que no amaguin res per protegir ningú, i molt menys una agència d'espionatge, ha dit.

Camats ha sostingut que al no donar tots els detalls sobre l'espionatge, l'Executiu central pot estar "encobrint, desviant l'atenció o amagant uns fets que són gravíssims", ja que en nom de la protecció i la seguretat dels ciutadans europeus i nord-americans s'està passant per sobre de drets i llibertats.

Ha subratllat que no es pot fer topar el dret a la llibertat de moviments, d'expressió i el dret a la intimitat amb la seguretat dels ciutadans, ja que es corre el risc de vulnerar aquests drets, que són garanties constitucionals.

DOCTRINA PAROT

En relació amb la concentració de l'Associació de les Víctimes del Terrorisme (AVT) d'aquest diumenge en contra de la sentència del Tribunal d'Estrasburg contra la doctrina Parot, Camats ha opinat que veu "fora de qualsevol lloc" la presència de membres del Govern central a la protesta.

"Ens sembla que no té cabuda i no es pot explicar que membres del Govern d'Espanya es manifestin en contra de la sentència d'un tribunal que aplica la convenció europea dels drets humans", de la qual és signatària Espanya.

Ha apuntat que, mentre no retiri el seu suport a l'esmentada convenció --el que espera que no succeeixi--, l'obligació de l'Estat és complir la sentència i avalar que la protecció dels drets humans s'apliqui a Espanya.

També ha considerat que el PP és "víctima del que ha sembrat" en la seva política antiterrorista, pel seu ús partidista i electoralista, i la seva utilització per buscar enfrontament i venjança en comptes de justícia i conciliació, ha opinat.

MANIFESTACIÓ CONTRA EL TC

Preguntada per la diferència entre aquest cas i el de la presència de l'expresident José Montilla en la protesta contra la sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut, Camats ha dit que aquest tribunal estava deslegitimat per la seva instrumentalització, i la sentència era legal només a ulls de la Constitució, ja que l'Estatut havia estat aprovat en referèndum pels catalans, i el Parlament havia assenyalat totes aquestes contradiccions.

"Estem davant d'una situació completament diferent. El Tribunal Europeu dels Drets Humans (TEDH) és plural i internacional, i garanteix la Convenció dels Drets Humans", ha assegurat, i ha afegit que el Govern d'Espanya mai ha qüestionat la legitimitat d'aquest tribunal.

Contingut patrocinat