Publicat 02/06/2014 16:37

ICV exigeix que el soterrament de FGC a Sabadell s'incorpori al projecte d'ampliació vigent

Vías de FGC, en los barrios de Can Feu y Gràcia, en Sabadell
EUROPA PRESS

SABADELL (BARCELONA), 2 juny (EUROPA PRESS) -

ICV reclama que el cost de soterrar les vies dels FGC entre els barris de Gràcia i Can Feu de Sabadell s'incorpori al pla vigent de pagaments del Projecte Constructiu de l'Ampliació de la Línia de FGC a la ciutat, que està en fase de construcció.

Així ho han explicat el diputat responsable de Territori d'ICV-EUiA Salvador Milà i la portaveu d'ICV a la capital vallesana, Carme Garcia, que al costat d'altres membres d'aquesta formació, s'han reunit aquest dilluns amb els veïns dels barris afectats per aquests treballs.

"Aquest és un projecte que s'ha tramitat com una ampliació del que ja s'està executant, per això no ha calgut sotmetre'l a una avaluació d'impacte mediambiental", ha explicat Milà, que ha afegit que cal finançar-lo en el marc dels treballs que estan en marxa actualment.

En aquest sentit, ha considerat que hauria de ser revisat el conveni signat entre la Generalitat i l'Ajuntament, que feia referència a la possibilitat de finançar el projecte a través de plusvàlues urbanístiques: "És un tema de voluntat política, no de cost econòmic".

Els ecosocialistes aposten perquè el projecte es desenvolupi paral·lelament a la construcció de la nova estació de Sabadell Estació, i perquè la trinxera que es construeixi tingui capacitat suficient per garantir la cobertura total de les vies fins al Passeig de Can Feu.

"Estem a favor del soterrament fins al Castell de Can Feu, creiem que si la via torna a ser aixecada a l'altura del carrer Caresmar, el projecte de soterrar-la fins al final quedarà posposat durant molt de temps", ha apuntat Milà.

La Plataforma Soterrament FGC Ara també va presentar les seves al·legacions la setmana passada, i l'entitat aposta per fer una primera part ara i deixar per més endavant els treballs de la llosa que ha de cobrir el túnel, "que suposa una de les partides més costoses i que tot i que no es porti a terme ara ja deixaria el ferrocarril soterrat i en funcionament".

A més, aquest col·lectiu planteja la possibilitat de travessar el Passeig de Can Feu, no de manera soterrada sinó amb un nou pont més lleuger i en una cota inferior a l'actual, un punt a què els veïns del barri de Gràcia s'oposen perquè consideren que és "imprescindible" que les vies estiguin soterrades fins a més enllà de la zona anomenada Els Planetes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés