Publicat 12/11/2014 13:13

ICV-EUiA arrenca una campanya per lluitar contra "la Barcelona en venda" de Trias

Ricard Gomà en una campaña contra la pista de hielo de pl. Catalunya
RUGS

BARCELONA, 12 nov. (EUROPA PRESS) -

El líder municipal d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà, ha anunciat aquest dimecres l'inicI d'una campanya destinada a lluitar contra "la Barcelona en venda de l'alcalde Xavier Trias".

En roda de premsa a la plaça Catalunya, ha dit que aquest espai s'ha convertit, a l'acollir la pista de gel "en l'emblema d'aquesta Barcelona, una ciutat que a través de diverses decisions de Trias s'ha anat transformat en una gran pista d'aterratge per al privat".

Ha considerat que la pista és un exemple de la privatització dels espais públics, que generen "la sobreexplotació comercial i econòmica de l'espai públic, on l'anhel de lucre s'imposa per sobre dels usos ciutadans", ha lamentat l'ecosocialista, que ha considerat que els beneficis que genera la marca Barcelona que l'alcalde promulga es concentra en poques mans.

A més, ha destacat que aquest any hi ha un element més que reforça l'oposició a la pista de gel: "El govern municipal ens havia dit fins ara que no costava diners públics i ara sabem que això és mentida.

En aquest sentit, ha assegurat que aquesta setmana la Comissió de Govern ha aprovat la partida de 250.000 euros de diners públics per a la pista de gel, tot i que "havia dit que servia per dinamitzar el comerç local, i això és mentida, perquè es destinaran perquè una pista de gel antiecològica promocioni uns jocs d'hivern antiecològics", que rebutgen.

Per a Gomà, els diners públics que finança la pista de gel haurien d'anar destinats a compensar els usos turístics de la ciutat, per invertir en millores socials al barri de la Barceloneta.

Per tot això, ha vaticinat que és l'últim any que es col·locarà aquesta pista perquè, segons la seva opinió, a les eleccions de maig del 2015, Barcelona prendrà la paraula i una àmplia majoria de ciutadans treurà l'alcalde Xavier Trias.

La campanya, impulsada per Joves d'Esquerra Verda, repartirà adhesius i pamflets informatius i no se circumscriurà únicament a la pista de gel sinó a "totes les dimensions de privatització de la ciutat i de l'espai públic": l'ordenança de terrasses, posar en venda el patrimoni de Ciutat Vella per fer hotels de luxe, la privatització d'equipaments, com del pàrquing o els serveis de les guarderies.

"Denunciarem de manera molt intensa la Barcelona que es pot comprar amb diners", ha tancat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés