LA SEU D'URGELL (LLEIDA), 13 juny (EUROPA PRESS) -
El director general d'Hero Espanya, Sergio Elizalde, preveu facturar en cinc anys entre un 10% i un 15% de les seves vendes totals en productes dirigits a nens entre un i vuit anys, que ara suposen un 2% del seu negoci; fa any i mig va llançar una gamma de borses bebibles de fruita per a aquest segment, en què preveu seguir innovant.
"Estem esforçant-nos per desenvolupar el mercat més enllà del món dels nadons i acompanyar els nens quan van creixent", ha explicat Elizalde a Europa Press a La Seu d'Urgell (Lleida), on ha participat en una taula rodona a la Trobada Empresarial al Pirineu.
Segons la seva opinió, el que necessiten les empreses són idees, velocitat i ànima, a més d'un increment de la natalitat: "Les dades demogràfiques fan por, és un tema de fons i d'estratègia per a Espanya com a país, que no es troba a l'agenda dels polítics", ha afirmat.
La companyia suïssa de confitures, assentada a Múrcia per al negoci espanyol --on és present des de fa 92 anys--, factura 210 milions d'euros al país, té 700 treballadors, i veu la crisi enrere: "Ens va bastant bé", ha admès el seu director general.
TALENT GLOBAL
A la mateixa taula rodona també hi ha participat el president de Seeliger i Comte, Luis Conde, que ha incidit en la necessitat de potenciar el talent local, però obert al context global, amb estades a l'estranger i més coneixement d'idiomes.
El director general de Cirsa, Joaquim Agut, ha destacat que les empreses necessiten directius sense por de prendre decisions i que després s'assegurin que les executen.
FALTA "GENT D'OFICI" I SUPORT
El president de Bon Preu-Esclat, Joan Font, ha criticat que falta "gent d'ofici" respecte dels currículums de persones amb estudis superiors, en què sí que troben bons perfils, i ha reprovat que els oficis estan desprestigiats.
Font ha demanat més suport al sector empresarial --ha posat l'exemple de demanar un supermercat i després posar traves al seu funcionament per queixes del soroll dels camions de subministrament--, així com un sistema fiscal que incentivi l'afany emprenedor, la inversió i l'assumpció de riscos.