Actualitzat 13/05/2016 18:24

El Govern diu que la reducció de P3 al Baix Llobregat és menor que el descens de la natalitat

SANT FELIU DE LLOBREGAT (BARCELONA), 13 (EUROPA PRESS)

La comarca del Baix Llobregat comptarà en el pròxim curs escolar amb de 324 grups de P3, un 3% menys que actualment, mentre que el nombre d'alumnes escolaritzats s'ha reduït en un 9,5%, segons xifres del Departament d'Ensenyament de la Generalitat.

En un comunicat, el Departament ha atribuït la supressió de 8 grups de P3 al descens de la natalitat al Baix Llobregat i ha remarcat que la retallada ha estat inferior a la previsió inicial.

Després del procés de preinscripció, la població d'alumnat escolaritzat en P3 al Baix Llobregat ha disminuït un 9,5% i les sol·licituds als centres públics ho ha fet un 10,4%, percentatges molt superiors si es compara amb el nombre de grups de P3 suprimits, que és del 3%, segons ha destacat la Generalitat.

Front a les crítiques dels municipis on s'han tancat grups, el Departament ha posat com a exemple Castelldefels, on s'ha suprimit un grup en un centre que ha obtingut 21 sol·licituds mentre que el municipi disposa de 36 vacants; o el cas d'Olesa de Montserrat, on una escola ha perdut un grup que tenia 19 preinscripcions i en la població hi ha 35 vacants.

Pel que fa al primer curs de l'ESO, al Baix Llobregat hi ha 6.524 alumnes preinscrits en els centres públics, que representen un 2% més que a l'actual curs escolar, per la qual cosa la Generalitat ha decidit obrir 3 nous grups als instituts públics de la comarca.

Contingut patrocinat