Actualitzat 23/07/2013 19:51

El Govern destina 900.000 euros a ens locals per les riuades del Pirineu i Aran

El paso del río Garona por Les. Inundaciones en Aran
CHE

BARCELONA 23 jul. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Governació i Relacions Institucionals ha aprovat aquest dimarts habilitar una partida de 900.000 euros per les despeses derivades de les actuacions d'emergència que van realitzar els ens locals de Aran, Alta Ribagorça i Pallars Sobirà (Lleida) per les pluges torrencials i les riuades del 18 de juny.

Segons un comunicat, la Conselleria canalitzarà aquesta transferència als ens locals d'acord amb la normativa general de subvencions i amb un procediment àgil perquè les ajudes arribin ràpid, donades les circumstàncies i la necessitat de tornar a una situació de normalitat.

Les inundacions van danyar greument infraestructures i serveis públics en aquestes tres comarques, i van obligar a adoptar mesures urgents de contenció, pal·liatives i reparadores, i la partida aprovada aquest dimarts se suma als 5,2 milions d'euros que el Govern ja ha destinat a fer obres d'emergència a la zona.

El conseller de Presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs, ha lamentat la "contradicció" que suposa que d'aquests 5,2 milions d'euros, 900.000 s'hagin destinat a pagar l'IVA.

Per aquesta raó, ha reclamat que, en casos com les actuacions d'emergència per catàstrofes, el Govern espanyol reinverteixi l'IVA en allò que ho ha generat.

Contingut patrocinat