BARCELONA, 7 abr. (EUROPA PRESS) -
La Generalitat avaluarà les competències en les àrees de ciència i tecnologia dels estudiants catalans de Secundària, que fins ara s'examinaven de matemàtiques, llengües i àmbit digital.
Ho ha anunciat aquest dilluns la consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, que ha concretat que les competències cientifico-tecnològiques permeten als alumnes resoldre problemes a partir dels coneixements adquirits a l'aula.
L'objectiu és promoure un canvi metodològic a l'actual sistema d'avaluació que permeti millorar la qualitat dels aprenentatges i instar els professors a estimular la curiositat entre els seus alumnes, proposar reptes, i donar-los temps per investigar i reflexionar.
L'avaluació posarà èmfasi a l'ús de les eines i recursos TIC, com les animacions, simulacions, aplicacions i materials audiovisuals, tenint en compte que afavoreixen el raonament i la comprensió dels fenòmens científics.
D'aquesta manera, la Generalitat vol contribuir a la millora de la qualitat del sistema educatiu català i a l'actualització professional dels docents, tenint en compte que s'identificaran millor les debilitats i les fortaleses.
El desplegament de les competències s'agrupa en quatre dimensions: indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana, objectes i sistemes tecnològics, medi ambient i salut.