BARCELONA 26 juny (EUROPA PRESS) -
El fotògraf de guerra estatunidenca James Nachtwey obre la tercera edició de la trobada 'Ojo de Pez Photo Meeting Barcelona', que gira al voltant de la tasca dels professionals del lent en situacions de guerra o conflicte, han anunciat els organitzadors en roda de premsa en La Virreina.
Des d'aquest dimecres i fins al divendres 28 de juny, la cita de fotografia documental, organitzada per La Fàbrica i La Virreina, amb el tema 'És la Guerra!', tindrà conferències obertes al públic, projeccions, converses, taules rodones, tallers professionals i visionats de portafolis.
Fotògrafs, periodistes, editors i agències buscaran il·lustrar la importància de la imatge i la paraula per documentar allò que ocorre en les situacions de conflicte en el món i sobretot al sud d'Europa, ha explicat el director de La Virreina, Llucià Homs.
A més de Nachtwey han estat convocats els fotògrafs Samuel Aranda, Bernat Armangué, Rena Effendi, Gervasio Sánchez i Anastasia Taylor-Lind, juntament amb els periodistes Ramón Lobo i Ángela Rodicio, entre d'altres professionals internacionals.
Els temes que seran abordats en les taules rodones són la fotografia i el periodisme de guerra, el paper de les agències, el finançament, el 'crowdfunding', així com el paper de les dones al fotoperiodisme.
Els portafolis seran visionats per personalitats del món del periodisme i la fotografia com: Evelin Kunst, Magdalena Herrera, Mónica Allende, Tina Ahrens, Daphné Anglès, Lucy Conticello, Franco Paguetti i Jon Levy.
El director de La Fàbrica, Alberto Arnau, ha expressat que la trobada té la intenció de "reivindicar la fotografia, en un moment en el qual es troba en extinció, enmig de canvis produïts per l'actual economia, la digitalització dels mitjans i la polarització de la informació".
Per completar la seva intervenció ha afegit que la fotografia ha estat relegada del periodisme perquè "avui dia tots podem fer una fotografia o enviar un tweet, per això el paper del comunicador i de la fotografia sigui fonamental per transmetre l'essència del conflicte".
Arianna Rinaldo, editora de la revista 'OjodePez' en què se sustenta aquest esdeveniment de fotografia documental i que aquest 2013 celebra el seu desè aniversari, ha dit que aquesta trobada afavorirà el diàleg entre fotògrafs emergents i veterans en un moment clau en la fotografia contemporània.
James Nachtwey, guanyador del World Press Photo Award (dues vegades), el Magazín Photographer of the Year (6 vegades) i l'International Center of Photography Infinity Award (3 vegades) impartirà una conferència a partir de les 20 hores on parlarà sobre els seus orígens com fotògraf de guerra i el paper de la fotografia contemporània.