Actualitzat 30/05/2014 17:50

Foment aprova invertir 98,6 milions per al tram ferroviari entre Vandellòs i Tarragona

TARRAGONA, 30 maig (EUROPA PRESS) -

El Ministeri de Foment, a través d'Adif Alta Velocitat, ha aprovat aquest divendres invertir més de 98,6 milions d'euros per desenvolupar el tram ferroviari Vandellòs-Tarragona i la seva connexió amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, amb actuacions cofinançades per les ajudes europees RTE-T.

Segons ha informat en un comunicat, el contracte adjudicat consisteix en l'execució de les obres i el manteniment de les instal·lacions d'enclavaments, sistemes de protecció del tren, telecomunicacions fixes, control de trànsit centralitzat i sistemes auxiliars de protecció i seguretat.

El contracte s'ha adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per CAF Signalling, Revenga Enginyers i FCC Industrial i Infraestructures Energètiques i, de l'import adjudicat, 58,2 milions d'euros corresponen a l'execució d'obres i els 40,4 milions restants, al manteniment.

El tram Vandellòs-Tarragona té més de 60 quilòmetres i entre les seves principals infraestructures destaquen el túnel de Rojales, d'1,9 quilòmetres, i el viaducte del Francolí, d'1,2, a més de l'estació de L'Hospitalet de l'Infant i els Llocs d'Avançament i Estacionament de Trens de Mont-roig del Camp i Cambrils (Tarragona).

SISTEMES

Els enclavaments són els sistemes que gestionen tots els senyals, canvis d'agulles i altres dispositius que ordenen els moviments dels trens a les estacions i trajectes, i estan coordinats amb els sistemes de control de trànsit per regular l'entrada i sortida de les estacions i les circulacions internes.

El control de trànsit centralitzat consisteix en la regulació de tots els senyals i agulles situades en el trajecte des d'un punt únic i mitjançant sistemes informàtics, fet que permet establir la ruta dels diferents trens amb les més garanties de seguretat i fiabilitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés