Actualitzat 20/05/2014 13:44

El Sónar+D es convertirà aquest any en un "congrés amb nom propi"

Presentación del Sónar+D 2014
EUROPA PRESS

Inclourà espais de congressos, expositius, experiències en directe i 'networking'

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El Festival Internacional de Música Avançada i New Media Art impulsarà aquesta edició la seva línia professional, el Sónar+D, per convertir-lo, en paraules del director del festival, Enric Palau, en un "congrés amb nom propi", que ha ampliat espai dins del recinte de Fira de Montjuïc i el nombre d'activitats com una forta aposta per a aquest 12, 13 i 14 de juny.

En roda de premsa aquest dimarts, Palau ha explicat que el Sónar+D creixerà també en vinculació amb la indústria de la mà d'altres disciplines creatives: "Es converteix en un format de congrés amb nom propi, que parla de creativitat, tecnologia i negoci", segons Palau, que ha apuntat que la trobada pugui créixer en dates més enllà del festival, com ho farà aquest any en unes sessions prèvies al CaixaForum.

El director executiu d'Advanced Music, Ventura Barba, ha explicat que el certamen pretén erigir-se com un "punt de trobada internacional" dels professionals del sector: indústries creatives de l'audiovisual, 'gaming' i música, però també de les àrees nascudes arran de la revolució tecnològica, com 'pirates informàtics', 'makers' i laboratoris de creació; en definitiva, tot l'ecosistema de la creació digital.

"Pretén abraçar tota la cadena de valor", ha explicat Barba, repassant totes les fases del procés de creació, com el finançament, la producció, l'execució i el màrqueting, fomentant la interdisciplinarietat, i que aquestes comunitats puguin treballar entre si.

Segons ell, el nou enfocament del Sónar+D tindrà companys de viatge inèdits per al Sónar, com el Barcelona Súper Supercomputing Center, i amb alguna absència com la del Mobile World Capital, amb la qual aquest any no s'ha arribat a cap acord, malgrat "tota la voluntat" per part de Sónar.

QUATRE VESSANTS

Sota aquest nou plantejament, el certamen estarà dividit en quatre àrees: de congressos, expositiva, Live Performance i 'networking'; i que es materialitzarà en primer lloc amb 30 conferències, taules rodones i 'workshops' de la mà dels principals responsables de les xarxes socials de Lady Gaga i Shakira i de les plataformes Deezer, Shazam, Napster i Waki TV, amb noms com Stéphanie Pereira; la "dona més important del Japó" Sputniko!, i el programador Daito Manabe.

La segona vessant intentarà ser "molt experiencial" amb 80 projectes entre els 22 inclosos al MarketLab, un conjunt de laboratoris creatius a portes obertes de totes les fases de la cadena de valor, amb noms com la plataforma Sedition Art --de microcoleccionisme d'art a la xarxa--, i la nova àrea anomenada AppCafé, que versarà sobre el "nou llenguatge de les 'apps'".

L'AppCafé inclourà estrenes d''apps' que encara no s'han llançat al mercat, amb abanderats com l'estudi Universal Everything que ha desenvolupat aplicacions com Polyfauna i 1000 Hands; la creació d''appalbums' com The Bermuda Tapes de Why Hunger; i 'apps' sorprenents que plantegen canvis d'hàbits com Shadow: Community of Dreamers per gravar somnis abans que s'oblidin.

També sota el paraigua experiencial, SonarCinema creix i s'expandeix, amb 15 documentals, pel·lícules i tasques audiovisuals, entre les quals destaca l'estrena europea de 'Clouds for Oculus Rift' d'acord amb unes innovadores ulleres de realitat virtual; però també incidir en nous noms com la productora de videoclips catalana Canadà, i l'estrena de 'Future Sound of Mzansi' sobre l'electrònica a Sud-àfrica.

La tercera àrea del Sónar+D oferirà experiències en viu amb tres instal·lacions 'new media' i deu xous tecnològics, amb fites com el centre creatiu-escola Fabrica que presenta el seu 'mapping' 'Imposition'; la coproducció de Sónar Bernier+Messier amb la gran escultura Machine Variation; i la peça de més envergadura que es mantindrà en secret fins al 6 de juny que "suposarà una col·laboració amb noves empreses" del festival.

L'última àrea, de 'networking', inclourà 216 entrevistes amb 24 convidats amb el format 'Meet the expert', amb fites com el cineasta Juan Antonio Bayona, la directora d'art i efectes visuals de 'El codi da Vinci' i 'Godzilla' Virgine Bourdin, amb els quals els acreditats podran "intentar fer negocis".

ÚS MÉS INTENSIU

Palau ha explicat que aquestes activitats faran créixer el certamen dins del mateix recinte, amb un ús més intensiu d'aquest amb una previsió de professionals acreditats de 2.500 persones, com les que es van registrar la passada edició: "Volem que el Sónar sigui una eina útil per a la innovació a la ciutat", ha explicat Barba.

Amb un pressupost de 900.000 euros a la partida de Sónar+D, el certamen global intentarà mesurar l'impacte econòmic i socioeconòmic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés