Actualitzat 15/01/2013 18:23

Fira.- Construmat explica la seva nova etapa a les empreses europees

Expositores De Construmat
EUROPA PRESS

BARCELONA 15 gen. (EUROPA PRESS) -

Construmat, el Saló Internacional de la Construcció de Fira de Barcelona, participa aquesta setmana en la principal fira alemanya del sector per explicar a les empreses europees la seva nova etapa, que es plasmarà en l'edició del saló de maig, ha informat l'entitat firal catalana en un comunicat.

Durant la seva presència al saló BAU de Munic, representants de Construmat explicaran el focus internacional de l'esdeveniment i les seves oportunitats de negoci.

El principal objectiu de Construmat és oferir nous mercats internacionals com a alternativa perquè la indústria espanyola de la construcció "afronti el difícil moment que travessa des de finals del 2007".

Construmat ha aconseguit captar 170 projectes constructius de tot el món que seran presentats als proveïdors que participin com a expositors entre el 21 i el 24 de maig; així, les empreses espanyoles i europees podran oferir els seus productes i serveis als grans projectes constructius que estan en marxa als països emergents.

Un exemple és la segona fase del programa 'Minha Casa, Minha Vida' al Brasil per acabar amb les faveles de les principals ciutats del país a través de la construcció fins al 2014 de dos milions d'habitatges amb un pressupost de 3.332 milions d'euros.

També es tractarà la construcció del nou barri marítim de Puerto Madero a Buenos Aires (Argentina), de 170 hectàrees i amb una inversió de 776 milions, així com la reconstrucció de La Habana Vieja a Cuba per més de 90 milions.

La directora del saló, que se celebra cada dos anys, Pilar Navarro, ha destacat l'experiència acumulada per les empreses espanyoles en els anys d'expansió immobiliària "que els serveix per poder guanyar competitivitat internacional" ara.

EXPORTACIONS

Les exportacions de les empreses de la construcció espanyoles van superar el 2011 els nivells registrats abans de la crisi, amb un valor de 16.455 milions d'euros, xifra que representa un 7,7% del total de les vendes de productes espanyols a l'exterior, generant uns 125.000 llocs de treball.

Per zones geogràfiques, un 55% de les vendes es van dirigir a la Unió Europea, el mercat més gran per a les companyies d'aquest sector, tot i que estan creixent Sud-amèrica i el Nord d'Àfrica.

Segons les dades del primer semestre del 2012, les exportacions de la construcció espanyola van créixer un 7,4% respecte al mateix període de 2011.

NOU LOGOTIP

La 18a edició de Construmat presenta un nou logotip en el qual el color teula ha estat substituït pel verd per posar de manifest la importància que dóna el saló a la construcció sostenible, per la qual aposta des de 2001.

Al costat de la innovació i a la internacionalització, la sostenibilitat serà un dels grans eixos temàtics del saló: "L'economia verd no és només un imperatiu ètic per avançar cap a un desenvolupament més sostenible, sinó que també pot ser una gran oportunitat de negoci", segons Navarro.