Actualitzat 21/05/2014 13:06

Arrenca el Denim by Première Vision amb la intenció de quedar-se a Barcelona "a llarg termini"

Salón Denim by Première Vision en Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

El saló professional líder de la indústria de la moda vaquera Denim by Première Vision ha arrencat aquest dimecres la seva primera edició a Barcelona després de set anys a París amb la intenció de mantenir-se a la capital catalana "a llarg termini", segons ha afirmat en roda de premsa el president de Première Vision, l'empresa organitzadora de l'esdeveniment, Philippe Pasquet.

Ha assenyalat que l'organització ha apostat per Barcelona perquè és una ciutat "molt internacional i cosmopolita", amb salons molt importants en molts sectors, fàcilment accessible i amb bones connexions, un aspecte que ha subratllat ja que el 95% dels expositors de la fira són internacionals.

Ha concretat que a la capital catalana se celebraran les dues edicions anuals del saló --maig i novembre-- i que, tot i que no hi ha un contracte que estableixi quants anys es quedaran, hi ha la intenció que sigui per un període extens: "En el moment en què hem decidit deixar París i traslladar-nos a Barcelona, no és per a una sola vegada. Seria molt difícil traslladar-nos cada sis mesos".

"Estem construint una col·laboració molt robusta amb Barcelona i amb Fira de Barcelona, i volem establir un societat de cooperació a llarg termini", ha afegit la directora del saló, Chantal Malingrey.

El director d'Expansió de Fira de Barcelona, Pere Camprubí, ha assenyalat que els organitzadors d'un saló de prestigi com aquest tenen un contracte a llarg termini "en el sentit que poden estar a Barcelona el temps que vulguin".

"El nostre desig és que estiguin aquí moltíssim temps. El dia que pensin que pel bé del saló han de moure's, ho sentirem, però esperarem que tornin", ha afegit.

La segona tinenta d'alcalde de Barcelona, Sònia Recasens, ha celebrat que un saló tan internacional com el Denim by Première Vision posiciona la marca Barcelona com una "ciutat oberta al món" que vol i pot competir amb altres grans urbs per atreure congressos.

SALÓ DE REFERÈNCIA

Des de la primera edició el 2007, el nombre d'expositors de l'esdeveniment s'ha incrementat en un 49% i el nombre de visitants en un 59%, i s'ha convertit al saló de referència del sector.

En la seva primera edició a Barcelona participen un centenar d'expositors procedents de més de 20 països, i destaca la participació de Turquia amb un 31% dels estands, Itàlia (20%), Marroc (9%) i Tunísia (3%), així com països com Japó, Índia, Pakistan, Hong Kong i el Brasil.

L'organització espera superar els 3.000 visitants registrats l'any passat i que el 72% siguin internacionals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés