Actualitzat 24/09/2014 16:09

El 73% de llars espanyoles consumeix peix d'una a tres vegades per setmana

Salmón, omega 3, pescado
KOZUMEL/FLICKR

BARCELONA, 24 set. (EUROPA PRESS) -

El 73% de les llars espanyoles consumeix peix d'una a tres vegades per setmana i en un 27% se supera aquesta freqüència de consum, segons les dades de l'estudi 'AECOC Shopper View del comprador de productes del mar', presentats aquest dimecres en el marc de Seafood Expo Southern Europe, el saló que reuneix a la Fira de Barcelona durant tres dies al sector de peix i productes del mar de tot el Mediterrani.

La responsable d'aquest sector en l'Associació d'Empreses del Gran Consum (AECOC), Àngels Segura, ha estat l'encarregada de presentar les conclusions d'aquesta radiografia que té en compte que aquesta freqüència de consum situa peixos i mariscos com la segona partida de la despesa en el cistell del mercat dels espanyols, suposant un 11% del total, segons les dades Nielsen.

Segons Segura, els consumidors perceben els productes del mar com aliments bàsics per a la seva salut i el benestar, si bé encara existeixen barreres per al seu consum com la percepció que són productes difícils de cuinar i menjar.

Per aquesta raó, des d'AECOC es proposa a les empreses del sector treballar en la comunicació amb el consumidor oferint-li informació que faciliti la seva preparació i millorant l'experiència de compra i de consum.

Al voltant d'un 62% dels consumidors de peix i marisc assegura que el compra en supermercat/hipermercat, front a un 38% que ho fa a la peixateria tradicional o al mercat, i en tots els casos, el principal motiu d'elecció del producte és l'aspecte, seguit del preu.

Segons l'estudi d'AECOC, més d'un 95% dels compradors que acudeixen a la gran distribució opta per adquirir producte fresc al taulell, mentre que un 80% el compra congelat, i la compra de producte fresc en safata, se situa en tercera posició, sent una opció especialment escollida pels joves gràcies al seu valor de conveniència.

A més, 7 de cada 10 enquestats assenyala que li agradaria trobar al costat de la peixateria del seu supermercat/hipermercat altres productes que s'utilitzessin per cuinar o acompanyar els productes del mar.

Seafood Expo Southern Europe tancarà aquesta tarda les seves portes després de tres dies d'intensa activitat firal al recinte Gran Via de Fira Barcelona, organitzat per Diversified Communications en col·laboració amb Alimentaria Exhibitions.

L'esdeveniment reuneix totes les categories de peix i marisc, ja sigui fresc, congelat, en conserva, fumat, salat, processat o envasat; així com maquinària i equipament per al seu procés i elaboració, i 167 empreses de 25 països han participat en aquesta edició que ha convocat a Barcelona compradors de productes del mar procedents de 70 països.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés