Publicat 25/6/2020 21:57:13 +02:00CET

El Festival de Cannes premia a Espanya pel seu pavelló virtual del cinema espanyol 'Cinema From Spain'

Festival de Cannes premia a Espanya pel seu pavelló 'Cinema From Spain'.
FESTIVAL DE CANNES

MADRID, 25 juny (EUROPA PRESS) -

La primera edició virtual del Marché du Film del Festival de Cannes ha premiat a Espanya amb el guardó 'Best Pavilion Design Award' pel seu pavelló 'Cinema From Spain', un espai que ha aprofitat el format online per a la promoció de les pel·lícules espanyoles al mercat i l'atracció a l'Estat de rodatges estrangers i coproduccions.

Marché du Film lliura des de fa tres anys aquest premi amb l'objectiu de ressaltar la participació de les institucions en el festival. En la seva decisió, el jurat ha destacat sobre 'Cinema From Spain' la capacitat del pavelló "per oferir al visitant informació completa i precisa", amb una "varietat de temes molt clara i estructurada", alhora que ha aconseguit visibilizar els continguts amb "un disseny lluminós i omnipresent al llarg de tota l'experiència del visitant".

Per la seva banda, el ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, ha assenyalat que "és un reconeixement" que "marca el camí per seguir treballant" i que l'omple d'orgull. "Des que el Festival de Cannes va anunciar que el Marché du Film tindria una celebració en aquesta edició tan especial de manera virtual, ens vam posar a la feina", ha explicat.

En aquest sentit, el ministre ha valorat el treball del seu departament amb l'Institut de la Cinematografia i les Arts Audiovisuals (ICAA), les agències de vendes, la Spain Film Commission, l'ICEX i les Comunitats Autònomes. "Ha estat un treball basat en la col·laboració, i aquest reconeixement mostra que junts podem fer coses importants. La millor satisfacció és que això ho fem pel cinema espanyol", ha valorat Rodríguez Uribes després de conèixer el guardó.

PROMOCIÓ DEL CINEMA ESPANYOL

'Cinema From Spain' és un espai virtual dedicat tant a la promoció de les pel·lícules espanyoles al mercat com a l'atracció de rodatges estrangers i coproduccions.

Entorn del pavelló, s'ha desplegat un ampli programa d'activitats, que inclou una sala de projeccions dedicada en exclusiva al cinema espanyol, una sessió de 'speed meetings' per a projectes en desenvolupament i una presentació de les pel·lícules més destacades de les agències de vendes espanyoles participants al mercat amb la presència dels seus actors i directors.

També s'han ofert dos panells en els quals analitzar les novetats en els incentius fiscals d'Espanya i l'entorn iberoamericà, i fins i tot activitats 'after work', com la iniciativa 'Let's dance', en la qual es proposa als professionals finalitzar la intensa jornada de treball escoltant les 'playlists' que coneguts talents espanyols han preparat especialment per al pavelló.

Els esdeveniments estan oberts a tots els acreditats del mercat i les xerrades es retransmeten també per streaming a la pàgina de Facebook de l'ICAA on es pot seguir totes les activitats. L'arquitectura del pavelló ha estat dissenyada per l'agència The Film Agency i el desenvolupament i la construcció del mateix per Binalogue.

Contador