BARCELONA 29 des. (EUROPA PRESS) -
La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (Favb) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) han lamentat aquest divendres que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) hagi acordat pujar les tarifes del transport públic per la 2018, i han demanat buscar fórmules perquè el turisme assumeixi més.
En un comunicat conjunt, han defensat que, donat l'augment d'usuaris turistes, s'han d'estudiar fórmules tarifàries perquè el turisme ho assumeixi sense castigar els barcelonins amb pujades de preu, o amb fórmules indirectes, com transferir recaptació de la taxa turística al transport públic i amb polítiques impositives.
Han remarcat que el problema de l'endeutament del sistema de transport públic ha d'afrontar-se amb mesures que evitin augmentar les aportacions al seu finançament que fan els usuaris a través de la compra de bitllets.
Ambdues entitats han ressaltat que ha de garantir-se el dret a la mobilitat "en una situació en la qual els viatges són una despesa molt important per a la majoria de les economies familiars", i han avisat que pujar el preu no ajuda a incentivar deixar el cotxe per usar el transport públic.
Critiquen que ha faltat debat sobre una pujada de tarifes i sobre la política adequada per fidelizar els usuaris, i han avisat que el "mal humor que provoca la pujada" hauria d'animar les administractiones a buscar vies socialment justes que portin a un canvi de model de la mobilitat.